För liten låda?

toknallen
20 februari 2020 · 1 Inlägg

Tja, som rubriken säger så är jag inte helt hundra på om jag har för liten låda för mina basar

Min setup är

2x12 Avatar 3012D2
Lådan är köpt från dbakuten - Länk
https://dbakuten.se/bilstereo/basar/tom … ortad-lada

Jag har ett Soundigital SD3000.1D EVO-II 2ohm slutsteg
med ett kopplingschema på 2 ohm självklart.
och ett 95ah AGM batteri, ska skaffa fler
strömmen går absolut inte under 12,8V
Min stereo är ett Pioneer MVH-390BT
Jag har skruvat på gainen ett kvarts varv, så den pekar mot klockan 9
och filter som gör att den ska spela mellan 20-80  hz

Problemet är att jag tycks inte få djupa toner, spelar delvis inte lika bra som tex en polare till mig som har
och han har original stereo dessutom.
2x12 Ground Zero Iridium GZIW 12SPL och ett Xcelsus Magma 2200.1 slutsteg med en låda på 95 liter

Han får ett jävla flås och det dundrar till och med utanför bilen, mitt har inte spelat så bra och ändå så har jag ordentligt 50mm2 kablar och säkringar, ordentlig jordpunkt osv. Han har dessutom också kopplingschema på 2 ohm, det vet jag eftersom att jag koppla det så för att spara lite på strömmen.

Jag brukar lyssna på rap - decaf alltså djupa låtar och på vissa (inte alla) låtar så rör basarna sig men dom spelar inget, alltså det blir ingenting. det här är runt 30 hz så att säga.
Jag brukar också lyssna på lite mer musikaliska låtar, hardstyle, trap osv men det presterar inte mer eller lika mycket som polarens vilket är väldigt underligt med tanke på mitt system jag har.

Har jag någon fel inställning? Fel låda? dåligt märke av basar? Frågorna har jag ställt mig ett tag nu
Behöver hjälp med att hitta fel
Tack i förhand!

Senast redigerat av toknallen (21 februari 2020)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang