Lacka dörrlister själv?

Kalmariten
18 april 2020 · 34 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235008/235008-662a0c94df9a03d2a812c91ee127f6d3.jpg
Hej! Funderar på att lacka mina dörrlister i samma färg som bilen, men vet ej om det är värt att lämna in dom eller om man kan göra det någorlunda bra själv. Någon som har gjort detta och har några tips för att få till det bra?? Om inte, vad skulle man rimligtvis behöva betala för att få dom lackade?

Volvo S40 "Heico Sportiv" (2004)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 april 2020 · 14 058 Inlägg

Kalmariten skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235008/235008-662a0c94df9a03d2a812c91ee127f6d3.jpg
Hej! Funderar på att lacka mina dörrlister i samma färg som bilen, men vet ej om det är värt att lämna in dom eller om man kan göra det någorlunda bra själv. Någon som har gjort detta och har några tips för att få till det bra?? Om inte, vad skulle man rimligtvis behöva betala för att få dom lackade?

Det enklaste du kan göra är att ta din mobiltelefon och googla fram billackeringsfirmor i din närhet. Åk och fråga så får du pris direkt. Här inne får du förmodligen bara en massa gissningar. När du fått pris från några firmor kan du fundera på om det är värt det eller om du ska ge dig på att lacka själv, vilket också kostar en del pengar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Kalmariten
18 april 2020 · 34 Inlägg

Vettemannen skrev:

Kalmariten skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/236/235008/235008-662a0c94df9a03d2a812c91ee127f6d3.jpg
Hej! Funderar på att lacka mina dörrlister i samma färg som bilen, men vet ej om det är värt att lämna in dom eller om man kan göra det någorlunda bra själv. Någon som har gjort detta och har några tips för att få till det bra?? Om inte, vad skulle man rimligtvis behöva betala för att få dom lackade?

Det enklaste du kan göra är att ta din mobiltelefon och googla fram billackeringsfirmor i din närhet. Åk och fråga så får du pris direkt. Här inne får du förmodligen bara en massa gissningar. När du fått pris från några firmor kan du fundera på om det är värt det eller om du ska ge dig på att lacka själv, vilket också kostar en del pengar.

/Benny

Just nu är det inte aktuellt att lämna in dom så därför har jag inte varit tillräckligt intresserad att kolla upp priser, men förstår att det bästa vore att höra med firmorna. Har läst lite på andra trådar och enligt andras uppfattning ska dessa lister vara jävliga att lacka själv då det inte fäster så bra på plasten, men att det är fullt möjligt. Därför är jag mest nyfiken ifall det är någon som gjort det och har några tips på att få det bra smile tack för svar.

Volvo S40 "Heico Sportiv" (2004)
zzr9409209
18 april 2020 · 716 Inlägg

Inga konstigheter att lacka listerna, du MÅSTE ha plastgrund först,är dom knottriga på ytan så måste du även ha slipgrund,sen är det som vanligt med lackeringen...tvätta listerna med ciliconetvätt först av allt...

Kalmariten
18 april 2020 · 34 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Inga konstigheter att lacka listerna, du MÅSTE ha plastgrund först,är dom knottriga på ytan så måste du även ha slipgrund,sen är det som vanligt med lackeringen...tvätta listerna med ciliconetvätt först av allt...

De är knottriga som attan.. Tack för svar. smile

Volvo S40 "Heico Sportiv" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang