Volvo 740 "AWDsome" (Volvo 740 V8 Dubbelturbo Quattro)

Volvo 740 "2.0" med modernare fram och bakvagn från Audi S8, V8 motor med överladdning samt Quattro drivsystem med växellåda och diff från A4
  • 95 Följare
  • 72 449 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 juli
keks
15 juli · 76 Inlägg

Jävlar vilket bra jobb du gör alltså! Tummen upp!

_Shadow_
16 juli · 236 Inlägg

keks skrev:
Jävlar vilket bra jobb du gör alltså! Tummen upp!

Haha, ja det har blivit några timmar nerlagda nu 😅 Sen är det lite tråkigt att behöva göra om saker då och då, men det är väl som det är 🤷‍♂️🙈

Semestern börjar imorgon kl14:20, grejorna för att fixa vätskebehållarna kommer nästa vecka, så det är iallafall rätt nära för att kunna provköra lite då det är bromsarna kvar och olja i bakre diffen som saknas för tillfället 🙂

Sen funderar jag på om det är värt att prova lyfta i min andra reserv v8 motor, ifall det finns en chans att den rasslar mindre än den som är monterad nu 🤔 Jag kommer ju ha tid till att hinna med det innan flytten, men det är ju så trist att behöva göra om saker bara 😅 Men om den väsnas mindre så känns det som att det skulle vara värt det 🙈 får tänka på det.. 😊

Nu blir de straxt jobb iallafall

Mvh
Timmy

Det är inte farten som dödar, det är smällen.
It's not the fart that kills, it's the smell
Mitt projekt: Volvo 740 V8 Quattro "AWDsome" =)
Volvo 744 TIC "Mikaela" (1987)
RS8
31 juli · 58 Inlägg

Hej
Angående instrumentet osv.
Farthållaren har jag inte längre inkopplad eftersom jag nu har el-gas med RS6 spjäll, dock kom ju el-gas på S8 facelift så med delar från en sådan så borde det gå att få att fungera igen för mig men inget jag ens forskat i.
Sen fungerar inte min yttertemp heller efter att jag bytte sprut och hittade bara att den gick via AC-panelen som jag ju slängt ut så har inte forskat i det.
Samt bränsle förbrukning osv. fungerar inte heller.

Så blir intressant att se om du får allt detta att lira och hur.. så kanske jag också får ta och koppla ihop det någon vinter för att få det att fungera även i min bil.

Audi S8/RS8
S8-97 med RS6 biturbo motor med 2st EFR7163fv, custom grenrör, MaxxEcu Pro, S8 kammar, wagner IC's, m.m. Rs6 bromsar, KW Competition, lamell diff bak, quaife fram m.m.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang