Tips på bilbatteri! Volvo s40

Hackie
26 juli 2020 · 6 Inlägg

Bilbatteriet havererade till min Volvo S40 2003 igår. Så nu vill jag gärna ha tips om ett nytt.

Just nu funderar jag på detta https://www.mekonomen.se/bil/reservdela … -CW62520sv är det något att ha? Kan inte mycket om bilar och det går inte hitta någon information om carwises bilbatteri.

Sen är biltemas lite lockande med när man får 4års garanti. För då har jag förmodligen gjort mig av med bilen. Men lite orolig att den inte startar när det blir kallt.

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
26 juli 2020 · 4 917 Inlägg

Det är bara till å köpa det billigaste batteriet..typ 1200 kr..
Det är ju ingen lyxkryssare direkt , som du rattar..roll
Hade det däremot varit en japsare , typ min, så hade detsåklart varit en annan sak..smile

Senast redigerat av axxet (26 juli 2020)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
jaka54
26 juli 2020 · 5 743 Inlägg

Hej!
Du säger att batteriet "gett upp"! -Vad menar du med det? -Har du laddat batteriet?

Hackie
26 juli 2020 · 6 Inlägg

jaka54 skrev:
Hej!
Du säger att batteriet "gett upp"! -Vad menar du med det? -Har du laddat batteriet?

Det började med att bilen inte ville starta när jag var nere på stan. Så ringde farsan så tjuvkopplade vi batteriet och åkte hem och satte på batteriladdare. Det ville aldrig ladda fullt. Men kunde starta och ta mig hem iallafall. Men sen idag när jag skulle åka iväg var batteriet så slut att centrallåset inte ens fungerade. Så jag antar det är batteriet.

caromania Forummoderator
26 juli 2020 · 9 296 Inlägg

Hackie skrev:

jaka54 skrev:
Hej!
Du säger att batteriet "gett upp"! -Vad menar du med det? -Har du laddat batteriet?

Det började med att bilen inte ville starta när jag var nere på stan. Så ringde farsan så tjuvkopplade vi batteriet och åkte hem och satte på batteriladdare. Det ville aldrig ladda fullt. Men kunde starta och ta mig hem iallafall. Men sen idag när jag skulle åka iväg var batteriet så slut att centrallåset inte ens fungerade. Så jag antar det är batteriet.

Om du laddat med en ”riktig” batteriladdare så är nog batteriet tyvärr kört men sådana små underhållsladdare duger inte för att få igång ett tomt batteri.

Sedan köper jag alltid Biltemas batterier. Lika bra som alla andra men billigare. Same shit but different etikett.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Hilmer
26 juli 2020 · 1 789 Inlägg

Biltemas "Silver" batterier är ett bra köp.

Rensvinf
26 juli 2020 · 528 Inlägg

Biltemas agm med lång garanti.   Riktigt bra batteri och biltema är aldrig knussliga med garanti.

jaka54
26 juli 2020 · 5 743 Inlägg

Hej!
Jag skulle köpa Biltemas "silverfärgade" batteri. Det jag har nu har jag haft i mer än 15 år.

Cuefa Ain't no place like home...
27 juli 2020 · 4 628 Inlägg

Jag köpte batteri till Jeepen på Batterilagret.
Väldigt bra pris och har fungerat utmärkt i bilen även vid mycket minusgrader, och utan motorvärmaren inkopplad. Har dessutom lyckats ladda ur det ett antal ggr då något i bilen tjuvdrog ström. Bara ladda upp o köra vidare.
Kolla deras hemsida för närmaste återförsäljare samt priser på batterier vetja!

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget
Cupra Born "Gruvbilen" (2022)
Mercury Grand Marquis LS "Murklan" (2000)
zzr9409209
27 juli 2020 · 716 Inlägg

Varför AGM om TS inte har SS? Tror knappt det på en -03...

Lucif3r
27 juli 2020 · 2 215 Inlägg

Jag har biltemas silver batteri i min v70, 65Ah om jag minns rätt. Bara haft det 2 eller 3 år nu men har aldrig haft problem med det.
Min nyinköpta 945a har också biltemas silver batteri, inte kollat Ah på det dock. Det ska enl. uppgift vara en 7-8år gammalt, och det funkar som det ska fortfarande.

edit: Detta har jag i V70in https://www.biltema.se/bil---mc/bilrese … 2000029848 så 66Ah är det tydligen på.

Vita_Vargen
27 juli 2020 · 1 281 Inlägg

axxet skrev:
Det är bara till å köpa det billigaste batteriet..typ 1200 kr..
Det är ju ingen lyxkryssare direkt , som du rattar..roll
Hade det däremot varit en japsare , typ min, så hade detsåklart varit en annan sak..smile

S40 2003 är ju "typ" en Mitsubishi Carisma wink

JN1975
27 juli 2020 · 234 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Varför AGM om TS inte har SS? Tror knappt det på en -03...

Vad är SS?

Instämmer dessutom i flera tidigare, ett Biltema-batteri i lagom storlek duger mer än väl. Ok kvalitet, billiga och bra garantier.

Ford Econoline E-150 "Van" (1989)
Saab 9-3 SS "Linearplus" (2005)
Volvo V70 D5 "Polestar" (2008)
Vita_Vargen
27 juli 2020 · 1 281 Inlägg

JN1975 skrev:

zzr9409209 skrev:
Varför AGM om TS inte har SS? Tror knappt det på en -03...

Vad är SS?

Instämmer dessutom i flera tidigare, ett Biltema-batteri i lagom storlek duger mer än väl. Ok kvalitet, billiga och bra garantier.

Start stopp

husseman
27 juli 2020 · 1 594 Inlägg

Hmm, köp ett vettigt batteri, typ Yuasa eller liknande. Batteri på Biltema e´bingolotto o slutar oftast med nit.

mvh/husse

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
27 juli 2020 · 4 917 Inlägg

Due  , jag har köpt batterier där och hittills ingen nit..
Det måste vara du som köpt nitarna..smile

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Mangisen
27 juli 2020 · 1 034 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, köp ett vettigt batteri, typ Yuasa eller liknande. Batteri på Biltema e´bingolotto o slutar oftast med nit.

mvh/husse

Du är lite som min farsa.. big_smile ..
Fy fan jag har kört Volvo i alla år, finns inget bättre..
Köp aldrig nåt på biltema, sämsta skiten.
Alla japaner rostar och fransmännen kan inte bygga bilar.. fy faaaaan.
Fick tyst på han när jag fick hjälpstarta hans Volvo S70 för ett par år sedan med min gamla fantastiska pendlar bil (renault twingo)  som hade ett silverbatteri från biltema som var daterat 2005. Körde 5 mil om dagen i 3år utan ett host big_smile.

Hilmer
27 juli 2020 · 1 789 Inlägg

husseman skrev:
Hmm, köp ett vettigt batteri, typ Yuasa eller liknande. Batteri på Biltema e´bingolotto o slutar oftast med nit.

mvh/husse

Har köpt ganska många batteri på Biltema genom åren och endast gått på en nit 1 gång och det var på den tiden som man själv fick fylla på med batterisyra och ladda upp, det batteriet var ingen höjdare men alla andra har varit av god kvalité och då speciellt deras silver-serie.

JN1975
27 juli 2020 · 234 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

JN1975 skrev:

zzr9409209 skrev:
Varför AGM om TS inte har SS? Tror knappt det på en -03...

Vad är SS?

Instämmer dessutom i flera tidigare, ett Biltema-batteri i lagom storlek duger mer än väl. Ok kvalitet, billiga och bra garantier.

Start stopp

Aha, då är jag med. Logiskt!

Volvo V70 D5 "Polestar" (2008)
Ford Econoline E-150 "Van" (1989)
Saab 9-3 SS "Linearplus" (2005)
husseman
28 juli 2020 · 1 594 Inlägg

Hehe, ja detta med Biltema delar verkligen läger. Min erfarenhet är att när det e´strul med ström- både på husvagn, husbil, bil..kolla först att det inte sitter Feltema batteri i. De gånger det gör det..o de e´ofta tyvärr- så lägger ja ingen tid på att felsöka batteriet. Man kan ta en batteritestare o tro att man kollar batteriet.. men dagens batteritestare belastar nada.. o du får ett värde som nån krets räknat ut. Ibland rätt, men ofta fel. Så att byta från Feltema till ett bra märke, löser massor av fel.
Finns de som säger att feltema köper in batterier från stora tillverkare, när dessa inte kan säljas som OEM...då tillverkaren bedömer att mer än 30% av batterierna är kass. Så tro fan att det måste vara hygglig bytesgaranti då. Men de flesta vill ju ha ett fungerande batteri direkt.
Om man anser att man kan få det på feltema...så köp försatan. Desto fler kunder kan ja säga att du har Biltema batteri i bilen...borde vi fixa det på Service? Många nickar ja..-Biltemas rykte är o förblir nada hos väldigt många. Ja tillhör den skaran.

mvh/husse

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang