Downpipe är lindad med avgasbandage och klar, även grenröret. Lite värmeisolering gjord på kablar och växelvajrarna. tog värmesköld från en Mk3a och förlängde på brandväggen. Här även nästan gjort klart tryckrören
Fått lite gjort i helgen Bytt gummit på bränsleslangarna till E85 godkänt från hydroscand Gjort ett fäste till tändspolen, kör wastespark Bosch motorsport Fixat oljeretur Börjat montera ihop grejerna för nu börjar det närma sig uppstart
lite mer Värmeskydd, skydd för bromsservot som jag tog från en passat och tejpade med aluminiumtejp lite eljobb, ny Tps och Trigger så fick crimpa lite nya kablar. inkoppling av mk3 tank i mk2, tankmätaren är bara att pinna ur och flytta till mk3ans kontakt. plus och minus är annan crimpsko som jag inte hade så dom skarvade jag.
Har donat på med det sista och har startat upp bilen nu Nu är det bara ut och köra och mappa in bränsle och tändning
kapat av och svetsat igen fördelaren, den är i vägen och jag kör utan kamsynk så den behövs ändå inte
Rev ut isolering och tryckte dit lite dämpmaterial istället
Fick ändra vinkel på vattenröret till värmepaketet
O2A vs 02J växeltorn. bytte ut växelväljaren på min 02A 16v låda för att jag kör med mk4 spakställ. på senare 02a lådor passar det rak på. på vissa äldre lådor måsta man även byta ut den undre locket på utsidan av lådan. Har även en 02j diesel låda liggandes som jag tänkte byta till senare
Har problem med dålig oljetryck när motorn blir varm, prövat att byta oljepump men ingen skillnad. har 5-6 bar vid uppstart kall. knappt 1 bar när den blivit varm. Någon som har något tips?
Nya pumpen
Fixat till ett par Recaro Gti Edition stolar, lite mer skålade än stolarna som jag haft innan
Är det knappt 1 bar på tomgång eller över hela registret när den blir varm?
på tomgång, också vid lugnt crusande. varvar man upp till runt 4 tusen stillastående 2-3bar högst. original hög och lågtrycksgivarna varnar dock inte för några problem. 5-50w olja
På min KR motor som jag sugtrimmade så valde jag att böja bort oljesprutmunstyckena ist för att fräsa ur kolven. Av någon anledning så började jag oljetrycket bli dåligt när den vart varm och det är de enda jag rörde. Har du gjort något med dom?
Jag hade dom vanligt i början men då gick den utan att varna för oljetryck. Så något gick snett när jag böjde undan dom. Jag mätte dock aldrig trycket, men jag ger dig bara en idé om vad jag upplevt.
På min KR motor som jag sugtrimmade så valde jag att böja bort oljesprutmunstyckena ist för att fräsa ur kolven. Av någon anledning så började jag oljetrycket bli dåligt när den vart varm och det är de enda jag rörde. Har du gjort något med dom?
Jag hade dom vanligt i början men då gick den utan att varna för oljetryck. Så något gick snett när jag böjde undan dom. Jag mätte dock aldrig trycket, men jag ger dig bara en idé om vad jag upplevt.
oljesprutmunstyckena är kvar, kolla första sidan. behövs för att smörja kolvbult då mina H-profil inte är hålborrade från storände till lillände. Ok så original givarna i mätarhuset varnar för dig efter du böjde bort dom?
På min KR motor som jag sugtrimmade så valde jag att böja bort oljesprutmunstyckena ist för att fräsa ur kolven. Av någon anledning så började jag oljetrycket bli dåligt när den vart varm och det är de enda jag rörde. Har du gjort något med dom?
Jag hade dom vanligt i början men då gick den utan att varna för oljetryck. Så något gick snett när jag böjde undan dom. Jag mätte dock aldrig trycket, men jag ger dig bara en idé om vad jag upplevt.
oljesprutmunstyckena är kvar, kolla första sidan. behövs för att smörja kolvbult då mina H-profil inte är hålborrade från storände till lillände. Ok så original givarna i mätarhuset varnar för dig efter du böjde bort dom?
Ja av någon konstig anledning. Men varningen kom inte på tomgång utan när man varva upp till typ 2tusen så låg varningen kvar till 3-4tusen o sen försvann. Kanske för att dom sitter otätt eller nått jag vet inte, jag schimsade ju även ut dom lite. Idag kör jag på original 2.0L 16v block ifrån passat ist.
Är det knappt 1 bar på tomgång eller över hela registret när den blir varm?
på tomgång, också vid lugnt crusande. varvar man upp till runt 4 tusen stillastående 2-3bar högst. original hög och lågtrycksgivarna varnar dock inte för några problem. 5-50w olja
Minns inte om jag har sett vad du har för mätare, men jag hade nog antingen först bytt olja till typ 10/40 (delsyntet). Det har jag alltid kört i exakt alla bilar jag haft som JAG har bytt olja på. Det är en del. Inte en enda har haft dåligt oljetryck så jag har fått någon varning. Kolla min lista, det är väldigt varrierat (inkl 3st 16v) Däremot fick jag dåliga tryckgivare på en 16v så den varnade konstigt. Bytte den, sen frid och fröjd.
Fasligt intressant, är mitt uppe i mitt projekt. En Golf mk2 GTI med 16v 9a block och kompressor så finns säkert en del av dina idéer man kan sno lite av