Expert på bilnycklar

qw
8 februari 2023 · 4 Inlägg

Hej, har en BMW E-39 520 från 1998.
Kan jag få tag i nycklar till bilen utan att behöva betala tusenlappar?
Hittat en men den var gjord av hårt material så man får fingervärk när man använder fjärren.

Ice69
10 mars 2023 · 1 Inlägg

Fjärrdosa, inkl elektronik,  ev bara elektronik till en Mazda 2 -08 ngt du vet var man kan fix? Misstänker att det bara e en fjärr, o kretskortet e kass!
Mvh Jocke

Senast redigerat av Ice69 (14 mars 2023)

qw
10 mars 2023 · 4 Inlägg

BMW E-39 520 från 1998. Letar fortfarande efter orginalnycklar till bilen.
hälsningar Lars

Sanna_sanna77
10 december 2023 · 1 Inlägg

kkinggkkongg skrev:
Hej, precis blivit medlem på forumet här och vill gärna hjälpa alla som har frågor, är nämligen så att jag är inne i en branch som bland annat har med bilnycklar och startspärr/immobiliser att göra
Därför skapar jag denna tråden så om någon har någon som helst frågor angående bilnycklar och startspärr/immobiliser så försöker jag svara på bästa möjliga sätt !

MVH
Kingkongg

Hej! Vet att inlägget är några år gammalt men behöver verkligen hjälp. Min bil är stulen och försäkringsbolaget hävdar att bilen är körd med nyckel. Så är verkligen inte fallet. Hur har de gått tillväga för att komma förbi immobilizer. Mvh Sanna

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 december 2023 · 17 485 Inlägg

Sanna_sanna77 skrev:

kkinggkkongg skrev:
Hej, precis blivit medlem på forumet här och vill gärna hjälpa alla som har frågor, är nämligen så att jag är inne i en branch som bland annat har med bilnycklar och startspärr/immobiliser att göra
Därför skapar jag denna tråden så om någon har någon som helst frågor angående bilnycklar och startspärr/immobiliser så försöker jag svara på bästa möjliga sätt !

MVH
Kingkongg

Hej! Vet att inlägget är några år gammalt men behöver verkligen hjälp. Min bil är stulen och försäkringsbolaget hävdar att bilen är körd med nyckel. Så är verkligen inte fallet. Hur har de gått tillväga för att komma förbi immobilizer. Mvh Sanna

Vad är det för bil och modell - år?
Hur länge har du ägt den?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 december 2023 · 13 744 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Sanna_sanna77 skrev:

kkinggkkongg skrev:
Hej, precis blivit medlem på forumet här och vill gärna hjälpa alla som har frågor, är nämligen så att jag är inne i en branch som bland annat har med bilnycklar och startspärr/immobiliser att göra
Därför skapar jag denna tråden så om någon har någon som helst frågor angående bilnycklar och startspärr/immobiliser så försöker jag svara på bästa möjliga sätt !

MVH
Kingkongg

Hej! Vet att inlägget är några år gammalt men behöver verkligen hjälp. Min bil är stulen och försäkringsbolaget hävdar att bilen är körd med nyckel. Så är verkligen inte fallet. Hur har de gått tillväga för att komma förbi immobilizer. Mvh Sanna

Vad är det för bil och modell - år?
Hur länge har du ägt den?

ja det är nödvändigt att veta.. 

sen är det ju knappast första gången dom där tomtarna påstår saker som inte är sanna..   

sätt många som har så kunniga försäkringsbolag som påstår saker.  men det är i regel lätt att motbevisa dom genom att googla. 
med rätt utrustning går allt att starta. 

framför allt när det är keyless skräp på bilen då kan man lika gärna lägga nyckeln till bilen på taket från början

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
10 december 2023 · 17 485 Inlägg

Growe skrev:

Hybrid_ skrev:

Sanna_sanna77 skrev:
Hej! Vet att inlägget är några år gammalt men behöver verkligen hjälp. Min bil är stulen och försäkringsbolaget hävdar att bilen är körd med nyckel. Så är verkligen inte fallet. Hur har de gått tillväga för att komma förbi immobilizer. Mvh Sanna

Vad är det för bil och modell - år?
Hur länge har du ägt den?

ja det är nödvändigt att veta.. 

sen är det ju knappast första gången dom där tomtarna påstår saker som inte är sanna..   

sätt många som har så kunniga försäkringsbolag som påstår saker.  men det är i regel lätt att motbevisa dom genom att googla. 
med rätt utrustning går allt att starta. 

framför allt när det är keyless skräp på bilen då kan man lika gärna lägga nyckeln till bilen på taket från början

Frågan är om det finns 2 nycklar och en manuell nyckel (Med kort i sig) eller annat. Köpte sanna bilen nyligen och fick bara med en nyckel? Många variabler. Men hänger väldigt mycket på modell-årsmodell med.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang