Ljudkabel från slutsteg till baslåda

larsman37
6 augusti 2020 · 7 Inlägg

Hej, jag köpte nyligen en baslåda(RENEGADE RXV1002) och ett slutsteg(RENEGADE RXA-1000D).

Jag har kopplat ihop allting förutom från slutsteget till baslådan. Jag köpte en rca-kabel från netonet som passade till slutsteget, men inte till baslådan, vad ska jag ha för kabel till det här?Tacksam för hjälp, är ny till sånt här! Sorry för stor bild.

https://www1.garaget.org/gallery/images/237/236734/236734-ced52c900a1899c6a5b470426f5f75b9.jpg

Senast redigerat av larsman37 (6 augusti 2020)

fadret
7 augusti 2020 · 1 125 Inlägg

Mellan slutsteg och baslåda ska det inte vara RCA kabel,det ska vara en bra högtalarkabel

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
MammDiin
7 augusti 2020 · 2 015 Inlägg

Vanlig högtalarkabel ska du ha.

Du bara trycker ner änden (på bilden) och trycker dit högtalarkabeln (som ska vara avskalad typ 15mm) i hålet som öppnas på sidan/nertill.

RCA från stereon ska du koppla in i Input på förstärkaren.
I andra änden av förstärkaren har du ''Speaker Output'' som du ska koppla till basen. + på förstärkaren till röd och - till svart.

larsman37
7 augusti 2020 · 7 Inlägg

MammDiin skrev:
Vanlig högtalarkabel ska du ha.

Du bara trycker ner änden (på bilden) och trycker dit högtalarkabeln (som ska vara avskalad typ 15mm) i hålet som öppnas på sidan/nertill.

RCA från stereon ska du koppla in i Input på förstärkaren.
I andra änden av förstärkaren har du ''Speaker Output'' som du ska koppla till basen. + på förstärkaren till röd och - till svart.

Jaha, tack så mycket för svar, då ska jag skaffa en sån.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang