Cuefa skrev:
torsen skrev:
Jordgubbe89 skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/234/233427/233427-7dbf8f657f54c7c2b2640f0c4dce2374.jpg
Hej, hur mycket kan de kosta att lämna in den här skadan på en verkstad en jag tittade hos idag tog 5500 kr...
Varför ska man åtgärda en sådan här bagatellskada?
Verkar inte vara någon lackspricka som kan penetrera in saltvatten till eller under grundlacken.
Är inte bilen i första hand ett fortskaffningsmedel?
Lägga 5.500:- på en kosmetisk skada - skulle jag aldrig göra.
Bilen funkar ju lika bra för det.
Har själv en betydligt större ska bak på min Honda som jag köpt ny.
Orsakad av någon svart bil.
Bara att ta bort den påkörande bilens avvikande lack med aceton.
Om man låter buckla ut och lacka om, i ditt fall hela dörren, så kommer du att få en avvikelse i kulör som kommer att avvika mer och mer vartefter åren går.
DÅ kommer bilen att skvallra om att den blivit krocklagad.
Det finns en mängd orsaker till varför man vill fixa en sån här sak.
Bilen kanske är ny (trist o ha en ny bil som direkt får en buckla på sig).
Bilen kanske är lånad.
Bilen kanske är ens ögonsten och i fantastiskt bra skick förutom denna buckla.
Bilens ägare kanske har OCD och får fnatt på att se denna lilla skada?
Jag vill å det bestämdaste hävda att svar som inte ger trådskaparen en lösning på problemet, utan bara ger honom (meningslös) info om att "min bil minsann ser ut som jag har kört folkrace med den o jag SKITER i vilket!" inte bara är ovidkommande, dom är helt onödiga.
TS ville veta hur man fixar o vad det kostar, inte höra en historia om din Honda.
Skulle jag ha en sån buckla på Superben skulle jag bli väldigt ledsen och också vilja få det löst, eftersom det är en ny bil som dessutom inte är min.
Skulle jag ha en sån buckla på min Jeep skulle jag också skita i det, men jag skulle inte skriva det här...
Brådhis skrev:
Cuefa skrev:
torsen skrev:
Varför ska man åtgärda en sådan här bagatellskada?
Verkar inte vara någon lackspricka som kan penetrera in saltvatten till eller under grundlacken.
Är inte bilen i första hand ett fortskaffningsmedel?
Lägga 5.500:- på en kosmetisk skada - skulle jag aldrig göra.
Bilen funkar ju lika bra för det.
Har själv en betydligt större ska bak på min Honda som jag köpt ny.
Orsakad av någon svart bil.
Bara att ta bort den påkörande bilens avvikande lack med aceton.
Om man låter buckla ut och lacka om, i ditt fall hela dörren, så kommer du att få en avvikelse i kulör som kommer att avvika mer och mer vartefter åren går.
DÅ kommer bilen att skvallra om att den blivit krocklagad.
Det finns en mängd orsaker till varför man vill fixa en sån här sak.
Bilen kanske är ny (trist o ha en ny bil som direkt får en buckla på sig).
Bilen kanske är lånad.
Bilen kanske är ens ögonsten och i fantastiskt bra skick förutom denna buckla.
Bilens ägare kanske har OCD och får fnatt på att se denna lilla skada?
Jag vill å det bestämdaste hävda att svar som inte ger trådskaparen en lösning på problemet, utan bara ger honom (meningslös) info om att "min bil minsann ser ut som jag har kört folkrace med den o jag SKITER i vilket!" inte bara är ovidkommande, dom är helt onödiga.
TS ville veta hur man fixar o vad det kostar, inte höra en historia om din Honda.
Skulle jag ha en sån buckla på Superben skulle jag bli väldigt ledsen och också vilja få det löst, eftersom det är en ny bil som dessutom inte är min.
Skulle jag ha en sån buckla på min Jeep skulle jag också skita i det, men jag skulle inte skriva det här...
Det finns liksom två läger på Garaget.org...
I ena ringhörnan finns dom som gärna putsar på sina bilar med dyra medel efter varje åktur och bryr sig om dom både maskinellt och estetiskt och som ofta, i enlighet med Garagets ursprungliga syfte, visar bilder på och är stolta över sina blanka bilar.
I andra ringhörnan kör man med buckliga bilar, begagnade vinterdäck, skurpulver och raljerar gärna över hur folk kan vilja lägga "sååå" mycket pengar på ditten och datten till bilarna.
2 bästa inläggen på gorg på länge
AM/A1/A2/A/B/BE/C1/C1E/C/CE/D1/D1E/D/DE, någon som har fler?