Lackera trunkspoiler, Bmw F30

galenfors
9 september 2020 · 1 Inlägg

Tjena,
Tyvärr kan jag inte i närheten av allt jag önskar att jag kunde. Men jag har köpt en mindre trunkspoiler till min Beemer nu, en mattsvart lite mer "flexibelt" material för att kunna anpassas bättre till bilens form. Jag skall ha den blanksvart tänkte jag för att hålla den i bilens tema Vit/Svart.
Jag har inte fått hem produkten än men vad jag har läst så skall jag slipa den med sandpapper-80, sedan lackera med någon färg från biltema och lägga något över för glansen? Saknar namn på produkter, samt en fråga, behövs grundlack för en mattsvart produkt som skall bli svart?

jaka54
9 september 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Slipa med 80 papper är på tok för grovt!
Möjligtvis slipa med 240 papper , sedan spraya på med plastgrundfärg, sedan spraya på sprutspackel , slipa med 500-600 papper (torrslipa) och sedan spraya med färg. Någon klarlack behövs inte.

zzr9409209
9 september 2020 · 716 Inlägg

Är spoilern av mjukt material så behövs även mjukmedel

torsen
9 september 2020 · 7 198 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Är spoilern av mjukt material så behövs även mjukmedel

Ursäkta men hur menar du nu?
Menar inte som spydig kommentar.
Förklara gärna, tack.
Mjukmedel?

zzr9409209
9 september 2020 · 716 Inlägg

Ska man lacka något "mjukt" material, typ stänkskydd,ja allt som man kan trycka en bula i med tummen.. Då har man i lite ,på svenska,"mjukmedel".  Finns hos alla billacksäljare....Har man inte i det så är risken stor att lacken spricker.....

torsen
10 september 2020 · 7 198 Inlägg

zzr9409209 skrev:
Ska man lacka något "mjukt" material, typ stänkskydd,ja allt som man kan trycka en bula i med tummen.. Då har man i lite ,på svenska,"mjukmedel".  Finns hos alla billacksäljare....Har man inte i det så är risken stor att lacken spricker.....

Man får således lacken seeeeegare, eller hur?
Men med vanlig sprejburksfärg då?

jaka54
10 september 2020 · 5 680 Inlägg

Hej!
Stämmer!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang