A-traktor

Mb_melvin
18 september · 17 Inlägg
#1

Hej, det är så att vi ska bygg a-traktor av en Volvo V70 ll d5. Den ska strypa genom ECU och plombera säkring och ECU. Men nu (18 sep) har de kommit en regel med av man ska skydda ABS kablar mm för att motverka laboration med ASB= olaglig går för fort. Hur tycker ni man ska göra? De vill att man ska dra metall rör runt kablarna. Vad mer kan man behöva plomber som kan göra att ABS blir fel?

Mvh Melvin

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 september · 13 133 Inlägg
#2

Mb_melvin skrev:
Hej, det är så att vi ska bygg a-traktor av en Volvo V70 ll d5. Den ska strypa genom ECU och plombera säkring och ECU. Men nu (18 sep) har de kommit en regel med av man ska skydda ABS kablar mm för att motverka laboration med ASB= olaglig går för fort. Hur tycker ni man ska göra? De vill att man ska dra metall rör runt kablarna. Vad mer kan man behöva plomber som kan göra att ABS blir fel?

Mvh Melvin

Jaha? Var finns denna regel att läsa om?

Som exempel finns detta företag som levererar godkända regulatorer:
https://www.lohelectronics.se/bilelektr … -kora-i-30

Enligt ovan tar den inte signal från bilens system utan en egen givare monterad på en drivaxel. Allt ska plomberas givetvis men vissa besiktningar godkänner helsluten flexslang.

Ingen reklam eller så för ovan företag men som exempel!

Sveriges andel av världens samlade utsläpp är 0,16 procent. Världens största utsläppsland Kina släpper på ungefär 50 timmar ut lika mycket som Sverige på ett år. Och visste du att 5% av våra totala utsläpp kommer från en enda skorsten...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang