Ny stereo till saab 95 bio aut 08

Tobbeshoj
28 oktober 2020 · 101 Inlägg

Hej är ny ägare av denna bil o vill byta stereon till en med mobil o backkamera , hittar flera billiga osv .
Då finns det ju även ram att köpa till för o få det lite snyggt, men hur jag än tittar så hittar jag inga storlekar på dem, menar det finns ju 7,9 , 10 tum o välja på vilket borde göra ramens storlek viktig.

Har inga problem med 7 tum , men är det nån som vet vad ramen är eller om det finns olika storlekar på dessa med , finns det nån som kan ge klarhet ?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 oktober 2020 · 14 007 Inlägg

Tobbeshoj skrev:
Hej är ny ägare av denna bil o vill byta stereon till en med mobil o backkamera , hittar flera billiga osv .
Då finns det ju även ram att köpa till för o få det lite snyggt, men hur jag än tittar så hittar jag inga storlekar på dem, menar det finns ju 7,9 , 10 tum o välja på vilket borde göra ramens storlek viktig.

Har inga problem med 7 tum , men är det nån som vet vad ramen är eller om det finns olika storlekar på dessa med , finns det nån som kan ge klarhet ?

Ska du ha telefon i bilstereon?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Tobbeshoj
28 oktober 2020 · 101 Inlägg

Ja alltså så att man kopplar upp sig med blåtand

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 oktober 2020 · 14 007 Inlägg

Tobbeshoj skrev:
Ja alltså så att man kopplar upp sig med blåtand

Blir det nån slags handsfree då med andra ord?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Tobbeshoj
28 oktober 2020 · 101 Inlägg

Ja det funkar bara bra, hade det i min förra bil o det var inga problem

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 oktober 2020 · 17 380 Inlägg

Vettemannen skrev:

Tobbeshoj skrev:
Ja alltså så att man kopplar upp sig med blåtand

Blir det nån slags handsfree då med andra ord?

/Benny

Det är riktigt Benny. Mobilen kopplar upp sig till stereon precis som om den skulle känna av ett trådlöst headset. När det ringer står det i stereon vem som ringer och när man svarar kommer ljudet ut i bilens högtalare. Vissa stereoapparater har inbyggd mikrofon med andra har en lös som man fäster på A-stolpen eller liknande.

EDIT: Vi hade redan det i vår bil men funktionen var av äldre snitt som inte kunde spegla mobilen i skärmen och att bilen inte hade backkamera. Så jag satte i en eftermarknadsstereo.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-259ddfc86e4be8189f437262801206e9.jpg

Senast redigerat av Hybrid_ (28 oktober 2020)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
28 oktober 2020 · 14 007 Inlägg

Hybrid_ skrev:

Vettemannen skrev:

Tobbeshoj skrev:
Ja alltså så att man kopplar upp sig med blåtand

Blir det nån slags handsfree då med andra ord?

/Benny

Det är riktigt Benny. Mobilen kopplar upp sig till stereon precis som om den skulle känna av ett trådlöst headset. När det ringer står det i stereon vem som ringer och när man svarar kommer ljudet ut i bilens högtalare. Vissa stereoapparater har inbyggd mikrofon med andra har en lös som man fäster på A-stolpen eller liknande

Ja men va fan!! Så där har jag ju i min arbetsford.  Väldigt praktiskt!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Tobbeshoj
28 oktober 2020 · 101 Inlägg

Precis så nu är det utrett wink till frågan är det nån som har lite koll?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang