5544
Sök

Hjälp en rookie hitta ny stereo/gps

1 Inlägg
7 november 2020
Trådstartare
Hallå där.

Jag har en bekännelse, och det är i det närmsta pinsamt hur totalt kunskapsbefriad jag råkar befinna mig på området bilstereo. Jag har helt enkelt aldrig ens funderat över att byta ut befintlig stereo innan, eller hur man gör. Men, frågar man inget får man inget veta!

Jag köpte nu i veckan en ny bil som är från 2011, en Peugeot 3008. Jag är supernöjd med bilen hittills, förutom att det känns lite omodernt med en monokrom cd-display som dessutom saknar både usb och bluetooth.

https://www1.garaget.org/gallery/images/238/237718/237718-c48e8dcdf07b7ef1efe71364e85b3e81.jpg

Jag behöver inte ha några top-of-the-line prylar, men vill heller inte köpa det billigaste skräpet, så lite tips på en prisvärd enhet hade uppskattats!
Kan jag välja vilken dubbeldin-enhet som helst?

Jag vill i all enkelhet ha en lättanvänd display med GPS och som funkar problemfritt med telefonen, då kanske med inbygd mikrofon.

Sen undrar jag ifall bilens meddelanden kommer upp i displayen automatiskt, om jag byter ut den befintliga stereon, och om man kommer åt färddatorn? Ge gärna tips ifall det är något speciellt man behöver tänka på vid installationen, jag har lite rattstyrningsknappar och sådär, men inga backkameror eller dylikt.

Tack på förhand!

Sök