Tack för dom upplyftande kommentarerna!

Hade en liten stund över igår där jag mest stod och glodde. Blev lite mer av en planeringsstund.
En fundering jag haft rätt länge är om motorn ska ännu mer bak, bara fördelar med det förutom utrymmesbegränsningar då.
Bättre tyngdpunkt, enklare att få in kylare, generator, kanske lite mer plats för turbon o.s.v.
I dagsläget är det nog lite tight att få in kylare och IC plus rördragningar framtill.
Tanken är att byta till styrväxel så behöver reda ut om det blir mer eller mindre plats för den om jag flyttar bak motorn.
Tidigare hade jag bestämt mig att inte flytta bak motorn mer då det intuitivt kändes för trångt i kupén men omprövar detta lite...
![https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-aeee63c1c117b29bafd400f030bebe44.jpg]()
Hängde tillbaka pedalerna och satte in en stol tillfälligt. Pedalerna får lite utgöra basen resten byggs/placeras runt.
Som det ser ut så kan jag utan problem flytta bak motorn cirka 10cm vilket ändå känns lönt.
Lutar man bak stolen något så får man ändå plats rätt bekvämt.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-67e171bf6ee4728fb91fc6ccdd917605.jpg]()
Sen kikade jag på förarsidans hjulhus, kapat bort snarlikt som på den sidan jag nyss lagade. Utöver det så är plåten här ful-lagad då hela stycket saknar dom inpressningar som ska finnas och avsevärt stärker plåten.
CVI har ekonomiplåt som ska vara "original" för 750kr, känns billigt för att slippa allt arbete som gått åt för att göra en egen, troligtvis får det bli en sån och ersätta hela stycket.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-42500a1f02607bb4b5b5758a2057f0b4.jpg]()
Sen har vi det jag egentligen skulle kika på, bortkapade skarven mellan kupeplåt och hjulhus.
Här blev jag faktiskt lite orolig när jag såg hur snett det var, kan bilen ha hängt ner sig över tid? Har letat bland gamla bilder men hittar inget från när jag kapade ur här, iaf inte tydligt nog att se vettigt.
Det jag kan lista ut är att jag kapade ur detta och golvet/torpedväggen innan jag svetsade dit dom invändiga förstärkningarna och därefter bytte "ram".
Om något har flyttat eller hängt ner sig måste det skett som en följd av att golv/torpedvägg försvann ca 2020, innan jag förstärkte kupén.
Hittat ett foto från 2021, efter förstärkning, och där ser glappet ungefär likadant ut. Testar jag lyfta bilen "på andra sidan brytpunkten" så flexar det inte ett dugg där jag kapat ur, inte heller om jag sätter mig i bilen osv.
Får nog hitta någon punkt att mäta mot på höger och vänster sida för att se så allt stämmer innan jag svetsar ihop denna bit.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/176/175592/175592-ce7cd2e64bb2a04456097e0901dc15ec.jpg]()
TODO:
-Kontrollmät rakhet front/kupé -> svetsa igen skarv vid hjulhus.
-Ny ekonomiplåt/torpedplåt förarsida. (mellanprio)
-Flytta bak motorn ~10cm om det inte förvärrar för styrväxel. (lägre prio men viktigt)