Hjälp med baslåda till Volvo s60

Wackiestrose
20 november 2020 · 5 Inlägg

Tja tja  jag har för några månader sedan köpte jag en Volvo s60 01:a . Och jag tycker inte att jag får något riktigt bas tryck i den.
Så jag undrar om någon har något tips på hur man kan göra på bästa sätt. Jag vet att man kan åka med baksätena ner gälda men det är inget jag vill göra. Basarna jag har är två stycken JBL p1222.
Skulle verkligen uppskatta all hjälp jag kan få

Volvo S60 (2001)
Bassiehof
20 november 2020 · 1 777 Inlägg

Om det är samma basar som jag googlat fram är det konstigt om det inte är nått tryck i de eftersom de har en hög känslighet, 97dB. Vad är det för slutsteg?

Wackiestrose
20 november 2020 · 5 Inlägg

Bassiehof skrev:
Om det är samma basar som jag googlat fram är det konstigt om det inte är nått tryck i de eftersom de har en hög känslighet, 97dB. Vad är det för slutsteg?

Det är ett Sinus Live SL-A1500 när jag hade det i min gamla v70 så spela det på bra men eftersom min s60 är en sedan så blir det inget tryck i kupén

Volvo S60 (2001)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 november 2020 · 13 749 Inlägg

felbyggd baslåda...  basarna framåt och baslådan måste vara tätad så inget ljud kan smita bakåt.. så mot ryggstödet måste det vara tätt.. annars blir det skit..     ganska välbeprövat trick..     det gör grym skillnad.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Wackiestrose
20 november 2020 · 5 Inlägg

Growe skrev:
felbyggd baslåda...  basarna framåt och baslådan måste vara tätad så inget ljud kan smita bakåt.. så mot ryggstödet måste det vara tätt.. annars blir det skit..     ganska välbeprövat trick..     det gör grym skillnad.

Okej får testa det tänkte även göra en port i hatthyllan om det kanske kan hjälpa

Volvo S60 (2001)
Bassiehof
21 november 2020 · 1 777 Inlägg

Wackiestrose skrev:

Bassiehof skrev:
Om det är samma basar som jag googlat fram är det konstigt om det inte är nått tryck i de eftersom de har en hög känslighet, 97dB. Vad är det för slutsteg?

Det är ett Sinus Live SL-A1500 när jag hade det i min gamla v70 så spela det på bra men eftersom min s60 är en sedan så blir det inget tryck i kupén

Lådan ska spela bakåt i en kombi, framåt i en sedan och som en annan skrev tätt mot ryggstödet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang