Om spridaren anses vara otät, betyder det oftast att nålen inte stänger och det kommer droppa inne i förbränningsrummet - Kan leda till oavsiktlig förbränning vilket gör att motorn börjar rusa av sig själv
Sen kan det hända att spridaren i sig börjar läcka utvändigt, att själva huset i sig inte tätar och då blir hela spridaren blöt
Men innan en spridare döms ut så bör alltid returen kontrolleras först, en liten o-ring och/eller en slang är alltid billigare än en spridare
Edit: Skulle en högtrycksledning läcka så skulle den misstända "konstant" eftersom läckaget blir på högtryckssidan. Läcker den via returen så trycks överflödigt bränsle ut.
Sen skadar de ju inte att dubbelkolla att rören är åtdragna, men tveksamt om ingen nyligen har lossat på dem.
Skulle kopparbrickan vara dålig så blir det sotbildning från avgaser som tidigare nämnts, bilderna du laddad upp tyder mer på bränsle
Senast redigerat av xXSammy (31 december 2020)
De/Dem