Ferrari med sommardäck i krock med lätt lastbil

spillolja
7 januari 2021 · 4 020 Inlägg
Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 januari 2021 · 14 041 Inlägg

spillolja skrev:
https://sverigesradio.se/artikel/7641773

Varför ger man sig ut i en sån motorstark bil med sommardäck i snöovädret? Jag skulla aldrig nånsin ge mig ut i detta väder som råder nu med mina veteranbilar trots att de är befriade från vinterdäckskrav. Väldigt vårdslöst beteende tycker jag.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Utmarks-Loke
7 januari 2021 · 5 833 Inlägg

Undrar om han får något på försäkringen? Kan ha blivit dyrt annars, om han måste bekosta reparationen själv

caromania Forummoderator
7 januari 2021 · 9 296 Inlägg

Vettemannen skrev:

spillolja skrev:
https://sverigesradio.se/artikel/7641773

Varför ger man sig ut i en sån motorstark bil med sommardäck i snöovädret? Jag skulla aldrig nånsin ge mig ut i detta väder som råder nu med mina veteranbilar trots att de är befriade från vinterdäckskrav. Väldigt vårdslöst beteende tycker jag.

/Benny

Utmarks-Loke skrev:
Undrar om han får något på försäkringen? Kan ha blivit dyrt annars, om han måste bekosta reparationen själv

Benny, det kan ju vara en GT4 från -75 med 125hk (Typ) Men förmodligen inte...

Som sagt är bilen mer än 30 år så är det en försäkringsfråga, men det är ju tveksamt. Vilken bilhobbymänniska med en Ferrari med 30 är på nacken kör nu? Nä. Det är nog en hormonstinn 40åring med för mycket pengar vi har att göra med. Tur ingen blev skadad.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
8 januari 2021 · 13 736 Inlägg

Kan ju varit på väg till eller från bes.. Me är det så mycket snö i e-tuna. Vi har knappt någon snö att snacka om och bara 10mon bort

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
caromania Forummoderator
8 januari 2021 · 9 296 Inlägg

Growe skrev:
Kan ju varit på väg till eller från bes.. Me är det så mycket snö i e-tuna. Vi har knappt någon snö att snacka om och bara 10mon bort

Han hade ju smällt när han gjorde en omkörning... Vi har vitt på marken och inte torra vägar här i norra Stockholm. Jag kör inte min sommardäcksbil nu även om det är tillåtet.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 januari 2021 · 14 041 Inlägg

Growe skrev:
Kan ju varit på väg till eller från bes.. Me är det så mycket snö i e-tuna. Vi har knappt någon snö att snacka om och bara 10mon bort

Tror inte det. Vi hade 1-2 cm snö igår och lite minusgrader. Smällen skedde ju på E20 mellan Barva och Arphus vid sjön Barvalappen som ligger alldeles intill E20, det kan vara där E20 går på en bro och det varnas för att det kan vara halt just där. Säger som Caromania: "Det är nog en hormonstinn 40åring med för mycket pengar vi har att göra med."

Det är 12 veckor sedan jag var ute med nån av veteranbilarna, gissa vad jag längtar men man får vänta när inte vädret är på ens sida. Köpa vinterdäck är inget alternativ så bilarna får stå och ha det bra i garagen med underhållsladdare monterade.

/Benny

Senast redigerat av Vettemannen (8 januari 2021)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang