Lackskada?

Fifflare
18 februari 2021 · 2 Inlägg

Hej alla glada rackare!

Tvättade bilen idag och såg en skada? Hur den uppkom är oklart, men gissningsvis har jag varit och nuddat en snövall. Bilen är svartmetallic v90 2017.  Vad man kan göra själv för att rädda ev skada eller framtida rost?

Ni som är kunniga, ge mig tips. Bör jag lämna in den eller går det att rädda själv?

https://imgur.com/a/FvSw9Xq
https://imgur.com/a/OKknaO2

Tack för svar!

Tobzter
18 februari 2021 · 3 145 Inlägg

det där borde vara kofångaren ? då är det väl plast ?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Fifflare
18 februari 2021 · 2 Inlägg

Tobzter skrev:
det där borde vara kofångaren ? då är det väl plast ?

Det är nedre delen av kofångaren höger fram. Är med stor sannolikhet plast nu när du säger det. Kanske rost var att ta i, men någon fix borde väl gå att få till så att det ändå ser skapligt ut.  Tänkte ta mig till lackerare imorgon och få skadan kollad. Vad kan man räkna med för kostnad ungefär? Åka runt till alla möjliga lackerare för att jämföra priser blir ett heltidsjobb.

Eller går det att lösa snyggt själv, verkar ha släppt lite fibrer från plasten om man zoomar in bilderna så ser man tydligare.

Tack för svar!

jaka54
19 februari 2021 · 5 719 Inlägg

Hej!
Plastkofångare! Kostnad några tusen!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
19 februari 2021 · 14 039 Inlägg

Fifflare skrev:

Tobzter skrev:
det där borde vara kofångaren ? då är det väl plast ?

Det är nedre delen av kofångaren höger fram. Är med stor sannolikhet plast nu när du säger det. Kanske rost var att ta i, men någon fix borde väl gå att få till så att det ändå ser skapligt ut.  Tänkte ta mig till lackerare imorgon och få skadan kollad. Vad kan man räkna med för kostnad ungefär? Åka runt till alla möjliga lackerare för att jämföra priser blir ett heltidsjobb.

Eller går det att lösa snyggt själv, verkar ha släppt lite fibrer från plasten om man zoomar in bilderna så ser man tydligare.

Tack för svar!

För att få ett rätt pris bör du åka runt till några lackerare och fråga.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang