BMW E36 318i

Tjena, det här är min bmw e36 318i, kommer hända en del exteriört på den, som tex m3 front, ny färg, tona lyktorna fram, stickers, toning på rutorna osv. lite basics som kommer göra mycket :D bilder kommer inom kort, strular för mig med att lägga in bilder :/
  • 8 Följare
  • 8 874 Visningar
  • Uppdaterades senast 23 juli 2021
lurkense36a
1 april 2021 · 32 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-11d0dd705025b533bcb3edfbcdd181bd.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-380d1a4604cff1ec3890704e136db30c.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-d8415a6275ea07ceab2ebbc02072807a.jpg


Idag stod de tvättning och lite dekaler på listan, aldrig monterat dekaler tidigare så fick hjälp av brorsan, tyckte de blev otroligt fint, gjorde ganska mycket, kommer montera skärmbreddare möjligtvis imorgon, uppdaterar när jag fixar det😎

lurkense36a
5 april 2021 · 32 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-a648c63b20fe1b5757372a8a7c0c5ef9.jpg


En bild på hur den ser ut i nuläget, funderar nästan på att slipa ner den och försöka göra ett bättre försök med nån form av sprayfärg, nån som har tips på ett billigt sätt att måla bilen på förutom rolla?😊

panda666
5 april 2021 · 4 228 Inlägg

lurkense36a skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-a648c63b20fe1b5757372a8a7c0c5ef9.jpg


En bild på hur den ser ut i nuläget, funderar nästan på att slipa ner den och försöka göra ett bättre försök med nån form av sprayfärg, nån som har tips på ett billigt sätt att måla bilen på förutom rolla?😊

ser fin ut:) pröva kanske plastidipp? alltså färg som går att peta bort sen ifall man vill, som foliering fast på burk. kolla lite på youtube, finns folk som får det att bli jävligt snyggt.

lurkense36a
6 april 2021 · 32 Inlägg

panda666 skrev:

lurkense36a skrev:
https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-a648c63b20fe1b5757372a8a7c0c5ef9.jpg


En bild på hur den ser ut i nuläget, funderar nästan på att slipa ner den och försöka göra ett bättre försök med nån form av sprayfärg, nån som har tips på ett billigt sätt att måla bilen på förutom rolla?😊

ser fin ut:) pröva kanske plastidipp? alltså färg som går att peta bort sen ifall man vill, som foliering fast på burk. kolla lite på youtube, finns folk som får det att bli jävligt snyggt.

Tack så mycket smile har kikat litegrann på plastidip och det ser riktigt coolt ut, men behöver nog ett bättre garage då det kommer damma och får inte hålla på med färg som kan fa på vägg/golv, men hade absolut velat prova på att plastidippa!😎

OscarWa
9 april 2021 · 76 Inlägg

Schysst åk, skall definitivt följas!

Angående färgdamm går det ju alltid att köpa ett billigt partytält för några kronor och lacka i!

lurkense36a
10 april 2021 · 32 Inlägg

OscarWa skrev:
Schysst åk, skall definitivt följas!

Angående färgdamm går det ju alltid att köpa ett billigt partytält för några kronor och lacka i!

Tack så mycket! smile det har du rätt i, inte tänkt på det faktiskt haha. ska kika hur mycket det går på! smile

lurkense36a
14 april 2021 · 32 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-40dfdc91f3d3f5acf5e1d1fafa605c3c.jpg

Efter ha sökt ett tag fick jag äntligen tag i en backspegel på höger sida, och ett tanklock. Fick plocka lite delar av brorsans e36a som han ska skrota. Det som är kvar är nya bmw loggor fram o bak, o skärmbreddare😎

lurkense36a
27 april 2021 · 32 Inlägg

Tjena, skulle verkligen behöva hjälp angående min BMW e36. Det är såhär att jag var ute i grannstan med den och körde och efter jag hade parkerat så lät det som att nånting pyste och efter det så började det ryka från under huven (det var kylarvatten), så jag kikade och med hjälp så hitta vi problemet och det var att en slang som det går kylarvatten igenom hade hoppat ur från där den ska sitta, så vi tröck tillbaka den och då va allt som det skulle, men sen så såg jag också att fläkten i kylaren snurrade inte alls, då vet inte jag om den ska snurra eller om den endast börjar snurra när tempen stiger, så om nån här är kunnig får ni jättegärna förklara problemet!😄

MVH

OscarWa
28 april 2021 · 76 Inlägg

lurkense36a skrev:
Tjena, skulle verkligen behöva hjälp angående min BMW e36. Det är såhär att jag var ute i grannstan med den och körde och efter jag hade parkerat så lät det som att nånting pyste och efter det så började det ryka från under huven (det var kylarvatten), så jag kikade och med hjälp så hitta vi problemet och det var att en slang som det går kylarvatten igenom hade hoppat ur från där den ska sitta, så vi tröck tillbaka den och då va allt som det skulle, men sen så såg jag också att fläkten i kylaren snurrade inte alls, då vet inte jag om den ska snurra eller om den endast börjar snurra när tempen stiger, så om nån här är kunnig får ni jättegärna förklara problemet!😄

MVH

Det är en magnetventil som slår till när temperaturen överstiger ett visst värde. Så den snurrar inte konstant (i alla fall på radsexorna).

lurkense36a
28 april 2021 · 32 Inlägg

OscarWa skrev:

lurkense36a skrev:
Tjena, skulle verkligen behöva hjälp angående min BMW e36. Det är såhär att jag var ute i grannstan med den och körde och efter jag hade parkerat så lät det som att nånting pyste och efter det så började det ryka från under huven (det var kylarvatten), så jag kikade och med hjälp så hitta vi problemet och det var att en slang som det går kylarvatten igenom hade hoppat ur från där den ska sitta, så vi tröck tillbaka den och då va allt som det skulle, men sen så såg jag också att fläkten i kylaren snurrade inte alls, då vet inte jag om den ska snurra eller om den endast börjar snurra när tempen stiger, så om nån här är kunnig får ni jättegärna förklara problemet!😄

MVH

Det är en magnetventil som slår till när temperaturen överstiger ett visst värde. Så den snurrar inte konstant (i alla fall på radsexorna).

Tack för svar, var ute med den en sväng och skulle kika om den fortfarande överhettade och det gjorde den. kollade och såg inte att någon fläkt snurrade, så problemet är att fläkten inte kyler något och därför den överhettar?

lurkense36a
20 juli 2021 · 32 Inlägg

Hej hej garaget, liten uppdatering om bimmern, hade ju ett överhettnings problem så den har stått sen dess, men nu passa jag på att försöka fixa problemen. Jag böt termostat och lufta den o det verkar ha funkat, inte överhettat än iallafall! smile nu ska vi börja med lite roligare uppdrag, som att justera coilsen så den är nere i backen, montera skärmbreddare och möjligtvis ta tag i lackningen, som nån skrev om att fixa nå partytält, det lät klokt. Man kan tro att de är dumt att lägga ner så mycket tid på en 318 men är ju första projektbilen, måste ju börja nånstans smile kommer bilder och mer inom kort, krökte domkraften idag så måste lösa nå sätt att höja bilen haha!

Mvh smile)

primeramannen
20 juli 2021 · 907 Inlägg

lurkense36a skrev:
Hej hej garaget, liten uppdatering om bimmern, hade ju ett överhettnings problem så den har stått sen dess, men nu passa jag på att försöka fixa problemen. Jag böt termostat och lufta den o det verkar ha funkat, inte överhettat än iallafall! smile nu ska vi börja med lite roligare uppdrag, som att justera coilsen så den är nere i backen, montera skärmbreddare och möjligtvis ta tag i lackningen, som nån skrev om att fixa nå partytält, det lät klokt. Man kan tro att de är dumt att lägga ner så mycket tid på en 318 men är ju första projektbilen, måste ju börja nånstans smile kommer bilder och mer inom kort, krökte domkraften idag så måste lösa nå sätt att höja bilen haha!

Mvh smile)

Ett tips är att spola ur systemet i samband med att du byter termostat.
Det är många som inte gör det ,vilket innebär att det inte kommer funka 100% iallafall.

Dodge Dart "Darten" (1965)
panda666
20 juli 2021 · 4 228 Inlägg

primeramannen skrev:

lurkense36a skrev:
Hej hej garaget, liten uppdatering om bimmern, hade ju ett överhettnings problem så den har stått sen dess, men nu passa jag på att försöka fixa problemen. Jag böt termostat och lufta den o det verkar ha funkat, inte överhettat än iallafall! smile nu ska vi börja med lite roligare uppdrag, som att justera coilsen så den är nere i backen, montera skärmbreddare och möjligtvis ta tag i lackningen, som nån skrev om att fixa nå partytält, det lät klokt. Man kan tro att de är dumt att lägga ner så mycket tid på en 318 men är ju första projektbilen, måste ju börja nånstans smile kommer bilder och mer inom kort, krökte domkraften idag så måste lösa nå sätt att höja bilen haha!

Mvh smile)

Ett tips är att spola ur systemet i samband med att du byter termostat.
Det är många som inte gör det ,vilket innebär att det inte kommer funka 100% iallafall.

är det inte lite overkill? borde räcka att man luftar ordentligt då bimmers är jobbiga med luftningen. Oftast har mina bimmers haft problem med att bli varma och tagit lång tid på sig att bli varma(byter termotstat ) lufta ordentligt och sen funkar den.

lurkense36a
21 juli 2021 · 32 Inlägg

panda666 skrev:

primeramannen skrev:

lurkense36a skrev:
Hej hej garaget, liten uppdatering om bimmern, hade ju ett överhettnings problem så den har stått sen dess, men nu passa jag på att försöka fixa problemen. Jag böt termostat och lufta den o det verkar ha funkat, inte överhettat än iallafall! smile nu ska vi börja med lite roligare uppdrag, som att justera coilsen så den är nere i backen, montera skärmbreddare och möjligtvis ta tag i lackningen, som nån skrev om att fixa nå partytält, det lät klokt. Man kan tro att de är dumt att lägga ner så mycket tid på en 318 men är ju första projektbilen, måste ju börja nånstans smile kommer bilder och mer inom kort, krökte domkraften idag så måste lösa nå sätt att höja bilen haha!

Mvh smile)

Ett tips är att spola ur systemet i samband med att du byter termostat.
Det är många som inte gör det ,vilket innebär att det inte kommer funka 100% iallafall.

är det inte lite overkill? borde räcka att man luftar ordentligt då bimmers är jobbiga med luftningen. Oftast har mina bimmers haft problem med att bli varma och tagit lång tid på sig att bli varma(byter termotstat ) lufta ordentligt och sen funkar den.

Det verkar ha funkat med en simpel luftning och termostat byte smile men inte kört den så långt än så inte helt 100% att den funkar, men vi hade den på tomgång i ca 45 min och 10 min med 3500-4000 rpm, och då överhetta den inte! smile

primeramannen
21 juli 2021 · 907 Inlägg

panda666 skrev:

primeramannen skrev:

lurkense36a skrev:
Hej hej garaget, liten uppdatering om bimmern, hade ju ett överhettnings problem så den har stått sen dess, men nu passa jag på att försöka fixa problemen. Jag böt termostat och lufta den o det verkar ha funkat, inte överhettat än iallafall! smile nu ska vi börja med lite roligare uppdrag, som att justera coilsen så den är nere i backen, montera skärmbreddare och möjligtvis ta tag i lackningen, som nån skrev om att fixa nå partytält, det lät klokt. Man kan tro att de är dumt att lägga ner så mycket tid på en 318 men är ju första projektbilen, måste ju börja nånstans smile kommer bilder och mer inom kort, krökte domkraften idag så måste lösa nå sätt att höja bilen haha!

Mvh smile)

Ett tips är att spola ur systemet i samband med att du byter termostat.
Det är många som inte gör det ,vilket innebär att det inte kommer funka 100% iallafall.

är det inte lite overkill? borde räcka att man luftar ordentligt då bimmers är jobbiga med luftningen. Oftast har mina bimmers haft problem med att bli varma och tagit lång tid på sig att bli varma(byter termotstat ) lufta ordentligt och sen funkar den.

Det kan väl aldrig vara overkill att göra ett jobb ordentligt.

Dodge Dart "Darten" (1965)
lurkense36a
23 juli 2021 · 32 Inlägg

Tjoo, löning innebär ju nya däck o fälg så skaffa mig ett par fälgar och sprillans nya sommarpjucks big_smile sjukt nöjd med allting, ställde ner coilsen och vilket lyft det blev!

https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-a4c6bb6d01f3cf9a0c6824c378a7d868.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-0ec6d587426443dc1e6995a4bfdc4c66.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-0a81e63c722c93dca92678ff6f776123.jpg

Vet inte riktigt vad mer som ska göras, blir att fixa lite med ljudet och kanske sänka mer baktill smile

panda666
23 juli 2021 · 4 228 Inlägg

Ser fin ut! snygg lexus ocksåwink hinka in en fetare motor  nu och turbo.

lurkense36a
23 juli 2021 · 32 Inlägg

panda666 skrev:
Ser fin ut! snygg lexus ocksåwink hinka in en fetare motor  nu och turbo.

Tack😎 jo lexusen är också min men den ligger ute på blocket och ska iväg snart hoppas ja haha! Börjar bli lite less på den!

Turbo och motor vore riktigt maffigt, har en 320 som ja hade kunnat stoppa i men får bli ett senare projekt😁

https://www1.garaget.org/gallery/images/240/239139/239139-5f1a7d4e97b703d1c1d8b2df3ac3d6ca.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang