Katalysator till 5L?

Low
20 mars 2021 · 3 306 Inlägg

Hej! Söker efter universal katalysator/sportkatalysator till vanen då den har börjat läcka.

Hittar endast upp till 4L. Har lilla v8an på 5L antingen är jag kass på söka eller så existerar dem inte? Med 3" anslutningar.

Tanken var bygga dubbelutblås men skulle helst behålla som det är med en katt.. Skulle annars gått med 2 ST 2.5L.

Om man skulle byta till 4L tror ni besiktningen kommer fråga? Bilen har inga avgaskrav men ett krav att det ska sitta en katt på.


Tips tack😅
Mvh

spillolja
20 mars 2021 · 4 020 Inlägg

Är katten märkt ?
Numera behöver endast  >93 och nyare har en verksam katalysator

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 mars 2021 · 13 738 Inlägg

men töm befintliga bara.. dom kollar bara co halten endå..   den är så gammal så dom har slutat kollat om den fungerar eller ej..    om du kollar på bes protokollet så kommer det stå att dom bara mät co halten och den får inte överskrida 2.5% eller om det t.o.m är 3.5%

men iövrigt så är ju en på varje bank att föredra och en x pipa  låter ju helt klart bäst så.

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
20 mars 2021 · 14 042 Inlägg

Growe skrev:
men töm befintliga bara.. dom kollar bara co halten endå..   den är så gammal så dom har slutat kollat om den fungerar eller ej..    om du kollar på bes protokollet så kommer det stå att dom bara mät co halten och den får inte överskrida 2.5% eller om det t.o.m är 3.5%

men iövrigt så är ju en på varje bank att föredra och en x pipa  låter ju helt klart bäst så.

På min Corvette -86 och min Trans Am -87 är det till och med 4,5 i CO-halt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
spillolja
20 mars 2021 · 4 020 Inlägg

Ska vara 4.5% för alla upp till 1992

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Low
20 mars 2021 · 3 306 Inlägg

Helt klart. Den behöver inte fungera men det måste sitta en där enligt bes.

Tyvärr så har det rostat ett hål på undersidan. Tanken var att svetsa den.. men då jag kommer behålla bilen så tänkte jag fixa det mer seriöst.

Någon som har koll om man får ha utblås framför både höger och vänster bakdäck?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang