Baslåda

Julianystrom
29 mars 2021 · 8 Inlägg

Hej det är så att jag har 2x10 baslåda av märket gas och även ett slutsteg med 500w från samma märke. Men en dag skulle jag lämna in bilen på verkstan och kopplade då ur min baslåda. Men sedan när jag skulle sätta in den igen så spelade trummorna men det kom ingen bas. Har kontrollerat det mesta och inga inställningar har ändrats heller.

Någon som har nån idé hur jag kan lösa problemet Eller har varit med om samma?

Senast redigerat av Julianystrom (29 mars 2021)

patrik79
29 mars 2021 · 782 Inlägg

Jag förstår inte riktigt vad som har hänt eller hur mycket som är igång.

Lyser slutsteget?
Rör sig basarna?
Kopplade du ur slutsteget eller bara baslådan när bilen lämnades till verkstaden?

Några möjligheter:
Säkringar kan ha gått sönder, antingen vid batteriet eller på slutsteget.
Du har två högtalarkopplingar in i baslådan och har nu kopplat den ena fel.
Slutsteget har gått sönder.
Lågnivåkabeln har gått sönder.
Något är felkopplat.

Julianystrom
30 mars 2021 · 8 Inlägg

Slutsteget är grönt och tittat alla säkringar och dem verkar vara hela men slutsteget lämnades kvar i bilen.

Basarna rör sig men ingen bas kommer

patrik79
30 mars 2021 · 782 Inlägg

Om du "bara" har 2 kablar in till baslådan så skulle jag prova att byta plats på dom.
Har du fyra kablar (2 par) så skulle jag låta ett par kablar vara orörda och byta plats på det andra paret.

Kan du inte byta plats på kablarna vid baslådan så går det lika bra att byta vid slutsteget.

Julianystrom
30 mars 2021 · 8 Inlägg

Har 2 kablar på varje sida om baslådan. Det går där emot inte att sätta kablarna fel då ena sidan med kablar är kort och inte når till andra sidan, och dessa kablar är det enda som blivit rörda så tycker de är lite konstigt.

patrik79
30 mars 2021 · 782 Inlägg

Du har 2 kablar på vänstersidan och två kablar på högersidan av baslådan, dessa ska inte byta plats.
De två kablarna på högersidan ska skifta plats. Går det?

Bassiehof
30 mars 2021 · 1 777 Inlägg

Var tändningen på när du kopplade?

Julianystrom
30 mars 2021 · 8 Inlägg

Ska testa👍🏻

Julianystrom
30 mars 2021 · 8 Inlägg

Tändningen var inte på

Bassiehof
30 mars 2021 · 1 777 Inlägg

Du ska INTE ha på tändningen när du kopplar. Steget ska INTE ha ström. Fick steget ström när du kopplade?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang