Saab ng9-3 2008 remote kabel

Deexzo
2 april 2021 · 22 Inlägg

Tjena, har letat runt dag som natt på diverse forum samt FB grupper men finner ej det jag hittar så hoppas på att någon kunnig här kanske kan!

Har dragit kablar till baslådan som sitter i, det enda jag saknar är Remote kabeln, har Amp2 systemet dvs med original slutsteg bak på vänstra sida. Så min fråga är, kan man ta remoten direkt från den eller någon annanstans bak utan att behöva dra genom hela bilen.

Kör med med eftermarknad dubbeldin så har ingen omvandlare.

Tack på förhand!

Bassiehof
2 april 2021 · 1 777 Inlägg

Det borde finnas ström till slutsteget, så det är bara att kolla kopplingsschemat. Det finns i 9-5, så det borde finnas i 9-3 också. 12 volts uttag är en annan kandidat.

Senast redigerat av Bassiehof (2 april 2021)

Deexzo
2 april 2021 · 22 Inlägg

Bassiehof skrev:
Det borde finnas ström till slutsteget, så det är bara att kolla kopplingsschemat. Det finns i 9-5, så det borde finnas i 9-3 också. 12 volts uttag är en annan kandidat.

Ja men exakt, vet dock ej vilken kabelnjag ska skarva in mig på och hittar inget kopplingsschema. Eller rättare sagt vad allt betyder och vilken kabel som är vilken.

Deexzo
2 april 2021 · 22 Inlägg

Deexzo skrev:

Bassiehof skrev:
Det borde finnas ström till slutsteget, så det är bara att kolla kopplingsschemat. Det finns i 9-5, så det borde finnas i 9-3 också. 12 volts uttag är en annan kandidat.

Ja men exakt, vet dock ej vilken kabelnjag ska skarva in mig på och hittar inget kopplingsschema. Eller rättare sagt vad allt betyder och vilken kabel som är vilken.

När jag kollar på etiketten på förstärkaren så finns den en kabel som heter AmpB. Kan det vara den jag söker? Går ej att ladda upp bilden jag tagit på steget.

Bassiehof
2 april 2021 · 1 777 Inlägg

Det är bara att googla. Jag har bara sysslat med 9-5.

Deexzo
2 april 2021 · 22 Inlägg

Bassiehof skrev:
Det är bara att googla. Jag har bara sysslat med 9-5.

Har googlat dag och natt i några dagar nu, kanske jag som inte googlar rätt men kan inte hitta någon beskrivning på vad alla kablar är kopplade till 😕

Deexzo
2 april 2021 · 22 Inlägg

Deexzo skrev:

Bassiehof skrev:
Det är bara att googla. Jag har bara sysslat med 9-5.

Har googlat dag och natt i några dagar nu, kanske jag som inte googlar rätt men kan inte hitta någon beskrivning på vad alla kablar är kopplade till 😕

Hittade det när jag specifikt googlade på AmpB, tackar för hjälpen!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang