Kan man parkera här?

Eaze54
13 juni 2021 · 8 Inlägg

Tjena, jag vill veta om man kan parkera på denna plats om man EJ inte bor i området?

Skylten visar vart man kan parkerar om man bor i området, eller om man inte bor i området, då får man betala en avgift, men jag vill veta om man kan parkera just där skylten står, för det är lite förvirrande att veta om man kan parkera på den parkeringsrutan skylten står, eller inte.

Finns en länk på hur bilden ser ut:
https://imgur.com/C2SlNQr

Tack för svar!

Brådhis * Voff voff *
13 juni 2021 · 10 277 Inlägg

Plats A32 verkar vara hyrd och A33 och bortåt åt höger är besöksparkering. Tanken verkar ju vara att skylten ska dela mellan dessa två.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
13 juni 2021 · 14 041 Inlägg

Brådhis skrev:
Plats A32 verkar vara hyrd och A33 och bortåt åt höger är besöksparkering. Tanken verkar ju vara att skylten ska dela mellan dessa två.

Jag tolkar det nog också så.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hilmer
13 juni 2021 · 1 779 Inlägg

Brådhis skrev:
Plats A32 verkar vara hyrd och A33 och bortåt åt höger är besöksparkering. Tanken verkar ju vara att skylten ska dela mellan dessa två.

Jag håller med om den tolkningen, men det är ju inte alldeles solklart med tanke på var stolpen står.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
13 juni 2021 · 13 736 Inlägg

Hilmer skrev:

Brådhis skrev:
Plats A32 verkar vara hyrd och A33 och bortåt åt höger är besöksparkering. Tanken verkar ju vara att skylten ska dela mellan dessa två.

Jag håller med om den tolkningen, men det är ju inte alldeles solklart med tanke på var stolpen står.

den står mer till höger om den vänstra platsen så det kan inte vara något annat som menas..    fast den borde avgränsas med den där refugen istället

men parkeringsvakten kommer till 100% bötfälla där.  men sen är det arslen oxå så inget konstigt

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Hilmer
13 juni 2021 · 1 779 Inlägg

Growe skrev:

Hilmer skrev:

Brådhis skrev:
Plats A32 verkar vara hyrd och A33 och bortåt åt höger är besöksparkering. Tanken verkar ju vara att skylten ska dela mellan dessa två.

Jag håller med om den tolkningen, men det är ju inte alldeles solklart med tanke på var stolpen står.

den står mer till höger om den vänstra platsen så det kan inte vara något annat som menas..    fast den borde avgränsas med den där refugen istället

men parkeringsvakten kommer till 100% bötfälla där.  men sen är det arslen oxå så inget konstigt

Då stolpen står där den gör så öppnar det ju tyvärr upp för olika tolkningar då man kan bli osäker på vad som egentligen menas, alla kanske inte tolkar det på samma sätt, så ja det borde varit tydligare var gränsen går.
Om det varit helt solklart så hade ju denna tråd inte funnits! wink

Eaze54
13 juni 2021 · 8 Inlägg

Tackar för svar! Ska undvika parkera där i framtiden! Såg ganska tomt där sist jag där men andra rutorna där det är avgift var det upptaget.

Tack igen!

patrik79
14 juni 2021 · 782 Inlägg

Jag tolkar det som A32 till vänster om stolpen är uthyrd och A32 till höger om stolpen är avgiftsbelagd. Hade jag haft en smal motorcykel så hade jag inte tvekat att parkera på A32 till höger om stolpen och betala p-avgift, har du en bil så ska kan du nog inte komma undan med att parkera där utan att hyra platsen...

Senast redigerat av patrik79 (14 juni 2021)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang