Audi A4 2007 Fick 2or för spindelled

it_mutt Avstängd
20 juni 2021 · 10 388 Inlägg

Ingen hjulinställning görs vid byte av vare sig övre eller nedre länkarmar på B6/B7 rent generellt. Och förespråkas inte heller via ELSA.

Nedre främre är den absolut enklaste av de fyra att byta. Enligt mig iaf.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Meaning_of_life1337
21 juni 2021 · 22 Inlägg

spillolja skrev:
Enligt autodata så är det 2 x 54min jobb att byta dessa länkarmar
om timdebiteringen är 900:-/tim
bör man komma undan med ca 2500:- om man köper delarna själv

Jag ska kolla upp detta om det finns en verkstad som är villig byta med egen in köpta delar.  Sökte på skruvat.se och fann detta kit https://www.skruvat.se/Reparationssats- … 67816.aspx , är det för både Höger OCH vänster i samma sats? Eller måste jag köpa samma sats ggr 2?

Är sjukt tacksam för all hjälp

spillolja
21 juni 2021 · 4 014 Inlägg

Om man byter hela kittet så rinner verkstadsnotan iväg, men tanke på att bilen kanske just bara ska behållas i ett år

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Meaning_of_life1337
21 juni 2021 · 22 Inlägg

spillolja skrev:
Om man byter hela kittet så rinner verkstadsnotan iväg, men tanke på att bilen kanske just bara ska behållas i ett år

Förstår din tanke. Men kanske behåller den iaf 2år istället. Och jag vet inte exakt vilka delar som behövs. Köper jag en sats för 2tusen, så får dom använda det som behövs. Men räcker satsen ja länkade för både höger och vänster, eller bara en sida? Och om satsen innehåller för mycket delar , vilka ska inhandlas ?

Senast redigerat av Meaning_of_life1337 (21 juni 2021)

Utmarks-Loke
21 juni 2021 · 5 809 Inlägg

Det ser ut som om satsen är till både höger och vänster sida, komplett sats för en bil alltså. Men sedan vet jag inte om man vill beställa från Skruvat, jag gjorde det nyligen och blev inte alls nöjd

Meaning_of_life1337
21 juni 2021 · 22 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Det ser ut som om satsen är till både höger och vänster sida, komplett sats för en bil alltså. Men sedan vet jag inte om man vill beställa från Skruvat, jag gjorde det nyligen och blev inte alls nöjd

Okej! Men detta är en ganska sliten bil
Som gått typ 30tusen mil som jag tänkt behålla Max 2år. Så vill inte slänga ut några stora pengar.

spillolja
21 juni 2021 · 4 014 Inlägg

Jag hade om ni varit i mina kläder böjt mig ned ock kolla upp vad som behöver bytas och gått hitt och köpt det som behöver bytas inte mer eller mindre:
https://www.trodo.se/styrstang/audi-a4- … -39538-cid

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang