BoRag skrev:
Jag funderar på att köpa en skåpbil och hittade en Peugeot bipper som jag är intresserad av men så stog det i annonsen att det sitter ett Dräger alkolås i den eftersom den varit företagsbil. Så ska jag ha bilen vill jag montera bort alkolåset. Själv dricker jag inte alkohol alls.
jag som blåser i alkolås flera gånger varje dag.. funderar mest om det inte är en bra grej att ha oavsätt om man själv dricker eller inte..
dom nyare låsen är inte sällan integrerade i fordonets elsystem. på våra nya fordon på jobbet får man upp i orginal displayen att man måste blåsa och där är det "orginal" monterat alltså går inte så lätt att ta ur som dom tidigare dräger. men det enda man kan göra om man inte vill ha det är att lösa det själv genom att lista ut hur. eller lämna iväg det till en firma som monterar alkolås. här i örebro kan jag tipsa om ett ställe där vi besiktar våra lås varje år.
är det någon annanstans är det värre.
har du kunskaperna att montera ur det så kommer du veta hur du ska göra. det är väldigt enkelt så länge det inte är fabriksmonterat.
Kör fort så hinner inget hända...