Kan man alltid lita på trodo och autodoc när man ska köpa tädstift?

Viken89
4 juli 2021 · 4 Inlägg

Hejsan smile

Jag har en mycket vanlig begagnad bil nämligen Toyota Coroll 2004. Den har motorkod 3ZZ-FE.

Vill köpa iridium tändstift till den men när jag kollar i manualen som följde med bilen så finns det ingen rekommenderad modell av iridium.  Den enda som finns med i manualen är DENSO K16R-U11 men den är inte en iridium modell.

Jag kollade lite på youtube och såg detta klipp (spola till 04:15)
https://www.youtube.com/watch?v=cBjdRQf2AoI

Så han beskriver att det måste var precis samma längd och mått som den tidigare om man ska köpa en annat tändstift än vad som följde med i bilden från början.

Min fråga : Går det att bara skriva in reg nummer och beställa ett iridium tändstift utan att mäta längden på det tändstift som redan sitter i bilen eller måste man mäta det innan jag beställer?

Mvh Viken89 smile

Senast redigerat av Viken89 (4 juli 2021)

Toyota Corolla "Silverblixten" (2003)
Jdmboy96
4 juli 2021 · 241 Inlägg

Har köpt från Autodoc en massa gånger tändstift och aldrig några problem 😁

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
Viken89
4 juli 2021 · 4 Inlägg

Jdmboy96 skrev:
Har köpt från Autodoc en massa gånger tändstift och aldrig några problem 😁

Det låter ju bra. smile Du har inte behövt mäta längden på dom så dom va lika stora som tidigare stift? smile

Toyota Corolla "Silverblixten" (2003)
Jdmboy96
4 juli 2021 · 241 Inlägg

Jag tar det via reg nummer sen tar jag NGK eller Bosch några av dom lite dyrare så är det oftast rätt 😁

Audi A3 "Ägget" (1999)
Mitsubishi Eclipse gs "Mitsunn" (1992)
jaka54
5 juli 2021 · 5 679 Inlägg

Hej!
Har aldrig haft problem med Autodoc. Köper alltid NGK stift!

Stortag
15 juli 2021 · 298 Inlägg

Autodoc har funkat bra även för mig. Det lönar sig definitivt att ta ut och mäta tändstiftens längd så man inte beställer fel längd.

Nissan Leaf (2022)
BMW 525i (1995)
Sabang
17 juli 2021 · 170 Inlägg

Har för mig att det finns ett alternativ att låta Autodoc kontrollera att delen verkligen passar den bilen du uppgett.
Tror man gör det vid kassan typ....

zleepy Trucker
17 juli 2021 · 1 391 Inlägg

Sabang skrev:
Har för mig att det finns ett alternativ att låta Autodoc kontrollera att delen verkligen passar den bilen du uppgett.
Tror man gör det vid kassan typ....

trodo har det iallafall, fanns inte på autodoc sist när jag beställde där ifrån smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang