Garage lokal sökes! Någon som har ett garage eller en lokal uthyres? (Där man kan förvara & Skruva)

JRMoto
24 juli 2021 · 60 Inlägg

Tjenare! Undrar bara om det finns ett garage i Östersund!

Det är jag är ute efter är en lokal där vi kan förvara kanske 1 bil eller några motorcyklar så behöver inte alls vara mega stort då jag ej vill att hyran ska bli för mycket heller. Helst ett lite garage, helst ett garage där man kan få vara för sig själv!

Söker detta inom Östersunds området! Kan sträcka mig till någon mil hit och dit från Östersund om det finns ett ledigt garage någonstans! Har du något eller vet om ett garage som är till salu eller hyres ut så skriv gärna!

Mvh Elias

Ahrle
15 augusti 2021 · 71 Inlägg

JRMoto skrev:
Tjenare! Undrar bara om det finns ett garage i Östersund!

Det är jag är ute efter är en lokal där vi kan förvara kanske 1 bil eller några motorcyklar så behöver inte alls vara mega stort då jag ej vill att hyran ska bli för mycket heller. Helst ett lite garage, helst ett garage där man kan få vara för sig själv!

Söker detta inom Östersunds området! Kan sträcka mig till någon mil hit och dit från Östersund om det finns ett ledigt garage någonstans! Har du något eller vet om ett garage som är till salu eller hyres ut så skriv gärna!

Mvh Elias

Har du kollat på Östersundshem? (Eller om det är Q-Park numera, var det i Torvalla för ett par år sedan iaf)

Toyota Corona "Ärtan" (1975)
Toyota Celica 2.0 GT "Laban" (1987)
JRMoto
18 augusti 2021 · 60 Inlägg

Ahrle skrev:

JRMoto skrev:
Tjenare! Undrar bara om det finns ett garage i Östersund!

Det är jag är ute efter är en lokal där vi kan förvara kanske 1 bil eller några motorcyklar så behöver inte alls vara mega stort då jag ej vill att hyran ska bli för mycket heller. Helst ett lite garage, helst ett garage där man kan få vara för sig själv!

Söker detta inom Östersunds området! Kan sträcka mig till någon mil hit och dit från Östersund om det finns ett ledigt garage någonstans! Har du något eller vet om ett garage som är till salu eller hyres ut så skriv gärna!

Mvh Elias

Har du kollat på Östersundshem? (Eller om det är Q-Park numera, var det i Torvalla för ett par år sedan iaf)

Tjena! Jag har faktiskt ingen aning. Har inte kikat på Östersundshem men har lite svårt att förstå mig på vad man ens ska söka på.

För söker man på garage eller verkstadslokal så tycker jag ej jag får upp något vettigt. För en liten lokal eller ett eget garage någonstans hade underlättat sjukt inför kommande projekt!

Ahrle
19 augusti 2021 · 71 Inlägg

JRMoto skrev:

Ahrle skrev:

JRMoto skrev:
Tjenare! Undrar bara om det finns ett garage i Östersund!

Det är jag är ute efter är en lokal där vi kan förvara kanske 1 bil eller några motorcyklar så behöver inte alls vara mega stort då jag ej vill att hyran ska bli för mycket heller. Helst ett lite garage, helst ett garage där man kan få vara för sig själv!

Söker detta inom Östersunds området! Kan sträcka mig till någon mil hit och dit från Östersund om det finns ett ledigt garage någonstans! Har du något eller vet om ett garage som är till salu eller hyres ut så skriv gärna!

Mvh Elias

Har du kollat på Östersundshem? (Eller om det är Q-Park numera, var det i Torvalla för ett par år sedan iaf)

Tjena! Jag har faktiskt ingen aning. Har inte kikat på Östersundshem men har lite svårt att förstå mig på vad man ens ska söka på.

För söker man på garage eller verkstadslokal så tycker jag ej jag får upp något vettigt. För en liten lokal eller ett eget garage någonstans hade underlättat sjukt inför kommande projekt!

Förlåt sent svar.

Får börja med att rätta mig själv lite. Garageuthyrning sköts inte längre av Östersundshem utan Q-Park, som inte längre heter Q-Park utan Aimo Park. Än snurrigare blir det, då de verkar delat upp parkeringarna i flera kategorier: dels öppna parkeringar och carports, under kategorin "parkering Östersundshem"; dels garage, under kategorin "parkering Östersund".

Öppna parkeringar och carports: https://www.aimopark.se/sv-se/ostersundshem/
Garage: https://www.aimopark.se/sv-se/cities/%C3%B6stersund/

Det är ganska små garage det rör sig om, i princip en låsbar parkeringsruta. Tror det rör sig om 520-540 cm på längden och ca 220 cm på bredden (får själv in 480 cm bil och en nakenhoj bakom, då blir det knappt en decimeter kvar att stänga). Det fina är priset, ca 300-800 kr/mån, jämfört med gissningsvis 8-12.000 om man vill hyra "riktigt" garage vid avfarterna i Torvalla. El brukar ingå även i de små garagen.

Egentligen får man inte göra "större reparationer" i dessa garage, det finns t.o.m. regler på vad man specifikt får ha (1 bil + motorcykel, 2 motorcyklar är inte ok, verktyg måste förvaras i litet plåtskåp etc). Brukar dock aldrig vara några problem; de flesta verkar inte ens känna till reglerna så bör vara ovanligt med klagande grannar. Den enda besiktning jag fått (här i Västerås) föranleddes av brev och åtminstone en månads startsträcka.

Lycka till, oavsett vilket du väljer smile

Senast redigerat av Ahrle (19 augusti 2021)

Toyota Corona "Ärtan" (1975)
Toyota Celica 2.0 GT "Laban" (1987)
Ahrle
19 augusti 2021 · 71 Inlägg

JRMoto skrev:
Tjena! Jag har faktiskt ingen aning. Har inte kikat på Östersundshem men har lite svårt att förstå mig på vad man ens ska söka på.

För söker man på garage eller verkstadslokal så tycker jag ej jag får upp något vettigt. För en liten lokal eller ett eget garage någonstans hade underlättat sjukt inför kommande projekt!

Just ja! Aimo-garagen är vanligtvis kallgarage.

Toyota Corona "Ärtan" (1975)
Toyota Celica 2.0 GT "Laban" (1987)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang