Montering av vinge

donpz
24 september · 18 Inlägg

Tja. Har köpt mig en vinge till min bil. Frågan är nu, kan jag använda mig utav P1 lim som säljs på tex SC styling utan att behöva borra, eller rekommenderas det att borra hål? Vill helst slippa att borra, men då jag har en bmw 118i så tänker jag att det kanske blir för mycket tryck mot vingen när man kör runt 200km/h.

Någon som har tips?

zzr94092
25 september · 3 474 Inlägg

Behöver du köra i 200?.. Jag limmade en takvinge på en s60 för "hundra"år sen ,sitter kvar än,kan limmet ha hetat P11???

Utmarks-Loke
25 september · 4 580 Inlägg

Tveksamt om en 118i kan uppnå 200km/h ändå, så limma du.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 september · 11 214 Inlägg

jag skulle använda Terostat 9220   skulle ALDRIG använda nått annat lim för att limma saker på bilar.   har jobbat med montering av kjolpaket vingar och div och det limmet är outständing    testat annat skit som folk säger är så bra och skiten släpper..     med Terostat 9220 släpper klarlacken före limmet.   smile   och ja jag har testat själv så derför vet jag att klarlacken släpper före limmet.  ;-)
det är dyrt vilket avskräcker många men det är värt varje krona..    problemet är om man vill ta bort grejerna för det går inte utan att skära bort det och lacka om ytan man limmat på.   
sen är det ett helvete att få bort om man får det någonstans man inte vill ha det så jag brukar maskera runt omkring när jag limmar för det bettar bra på färg.

Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
donpz
26 september · 18 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Tveksamt om en 118i kan uppnå 200km/h ändå, så limma du.

Fått upp den i 220 utan problem på e4an😂 Den lilla skiten med 143hk trycker ändå

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
26 september · 13 151 Inlägg

donpz skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Tveksamt om en 118i kan uppnå 200km/h ändå, så limma du.

Fått upp den i 220 utan problem på e4an😂 Den lilla skiten med 143hk trycker ändå

Vad är vitsen med att köra 220 på E4:an?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Chevrolet Van G20 "CRUISAREN" (1988)
stoltosmart
26 september · 850 Inlägg

donpz skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Tveksamt om en 118i kan uppnå 200km/h ändå, så limma du.

Fått upp den i 220 utan problem på e4an😂 Den lilla skiten med 143hk trycker ändå

Inte för att va den
Men vilken bit av e4 har 220 i hastighetsbegränsning?
Trodde 120 var max.

Det är mycket enkelt att verka dum, men varför envisas folk ändå med att verka smarta.
torsen
26 september · 5 353 Inlägg

donpz skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Tveksamt om en 118i kan uppnå 200km/h ändå, så limma du.

Fått upp den i 220 utan problem på e4an😂 Den lilla skiten med 143hk trycker ändå

Då måste det vara 118i med Citroenmotorn - eller hur?

Utmarks-Loke
26 september · 4 580 Inlägg

torsen skrev:

donpz skrev:

Utmarks-Loke skrev:
Tveksamt om en 118i kan uppnå 200km/h ändå, så limma du.

Fått upp den i 220 utan problem på e4an😂 Den lilla skiten med 143hk trycker ändå

Då måste det vara 118i med Citroenmotorn - eller hur?

Nej, det är nog BMW:s egen N43 det handlar om. Och 220km/h i mätarfart är inte det samma som verklig hastighet.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang