BGAA
26 september 2021
· 23 Inlägg
Tänker montera en D5 i en 965-92. På byggtrådar med vitmotor i 940 använder man sumpen från vitmotor 6cyl och kortar den på mitten för att klara framaxelbalken. Är det samma procedur med en 960 som 940. Jag menar att sitter framaxelbalken på samma ställe i förhållande till växellådan på båda bilarna?
Kan någon tipsa om nån som säljer eller bygger dessa kortade tråg?
eller var hittar jag måtten på kapningen?
Har D5 samma tråg som övriga vitmotorer?
Redigerar:
Verkar som motorn även i det svagaste utförandet (163hk) har för högt vridmoment. 340 tillåtet 328.
Samt skriver dom att "1:ans växel ej över 2.95 i utväxling." Då skulle ju ingen M90 låda godkännas, den har som lägst 3;40.
Har jag missuppfattat något? 960 hade väl högt vrid med de gamla motorerna V6 och Vag diesel?
Senast redigerat av BGAA (26 september 2021)