- Index
- Projekt
- Diskussionsforum
- Allmänt
- El- och hybridbilar
- Generell felsökning
- Motorteknik (Grundläggande)
- Motorteknik (Avancerad)
- Chassi, bromsar, transmission och däck
- Fordonsel och bilelektronik
- Billjud och multimedia
- Inredning, utseende och styling
- Bilvård och biltvätt
- Övriga fordon
- Projekt
- Efterlyst
- Film och foto
- Off topic
- Evenemangsforum
- Norrland
- Västra Svealand och Gävleborg
- Östra Svealand / Stockholm
- Västra Götaland
- Östra Götaland och Jönköping
- Skåne och Blekinge
- Internationellt
- Garaget - Support och nyheter
- Nyheter
- Felanmälan / Rapportera buggar
Importera 2022 toyota tundra platinum från Kanada + lyftbar flakkåpa.
- 1 Följare
- 1 544 Visningar
- Uppdaterades senast 13 oktober 2021
Hej jag tänker importera en 2022 toyota tundra platinum någon gång i framtiden från Kanada (km/h istället för mph) med nedrullbar bakruta för jobb och jakt mm. Det jag undrar är om man inte skulle fixa en lyftbar flakkåpa på en sån som man ofta har på skotersläp. Fördelen är att man lättare kan byta kåpa eller rentav ta av den eller ha den halvt öppen om det är något extra stort som man behöver transportera men som också behöver skyddas mot elementen (särskilt kraftigt regn) det skulle vara t.ex några fina planker i ädelträ till något hus eller en antik gjutjärnsugn med kapad skorsten men det är så långt bort så jag inte vill åka fler gånger än vad som behövs av ekonomiska skäl (host host *miljöpartiet* host host). Dåligt exempel men man vet aldrig om det kommer hända eller inte...😄
Pickupen och bakrutan är så stor så jag tror jag ganska lätt kommer nå det allra viktigaste verktygen så jag inte alltid skulle behöva öppna kåpan.
Är det inte förresten också någon korkad skatt om man skulle ha hundburar eller hundar på flaket för jakt... Och skulle jag då behöva skatta en ej permanent fixerad flakkåpa eller hur funkar det?
Ni som har importerat jänkarbilar från Kanada eller USA hur gjorde ni?
Gäller det samma regler som om man skulle köpa en bil inom EU om man skulle importerat den först till ett annat EU-land än Sverige med billigare importskatt som Belgien eller Bulgarien och sen köra den hit? Tror ni man kan lita på Bulgarien eller skulle ni klart valt Belgien? Jag vill spara så mycket pengar som möjligt så jag skulle valt Bulgarien 5% mindre moms och det är billigare att resa dit osv.
Räknas bilen som begagnad om jag skulle regga den först som Bulgarisk, parkera den och använda den sporadiskt i 6 månader och köra 600 mil totalt; först 200 mil runt i Bulgarien eftersom det är så billig soppa och eftersom det bara är Sverige som har punktskatt på soppa (up your ass MP), ta med mig en bensintank på 2000 liter fyll den med så mycket soppa jag bara kan, bränn iväg 400 mil från Varna till Jokkmokk där jag bor, när jag är där uppe regga den Svensk.
Vad skulle det finnas för nackdelar med en sån lösning? Skulle det ens teoretiskt sett vara lagligt när det kommer till flaket? Jag har makita verktyg med XPT teknologi så jag är inte rädd för lite fukt, lite off topic men ni borde verkligen kolla på några makita torture tests det finns inga bättre verktyg!
Bulgariens lagar, registrering källor mm.
http://bulgarianplates.com/
http://bulgarianplates.com/importing-a- … -bulgaria/
Artiklar om 2022 toyota tundra
https://www.motor1.com/reviews/539958/2 … rst-drive/
https://jalopnik.com/what-do-you-want-t … 1847804388
https://www.caranddriver.com/news/a3764 … -revealed/
- Index
- Projekt
- Diskussionsforum
- Allmänt
- El- och hybridbilar
- Generell felsökning
- Motorteknik (Grundläggande)
- Motorteknik (Avancerad)
- Chassi, bromsar, transmission och däck
- Fordonsel och bilelektronik
- Billjud och multimedia
- Inredning, utseende och styling
- Bilvård och biltvätt
- Övriga fordon
- Projekt
- Efterlyst
- Film och foto
- Off topic
- Evenemangsforum
- Norrland
- Västra Svealand och Gävleborg
- Östra Svealand / Stockholm
- Västra Götaland
- Östra Götaland och Jönköping
- Skåne och Blekinge
- Internationellt
- Garaget - Support och nyheter
- Nyheter
- Felanmälan / Rapportera buggar