7084
Sök

Billigast möjliga leasingbil?

Forummoderator
18 356 Inlägg
31 oktober 2021
Trådstartare
Blev lite trött idag. Min kära Aygo var helt igenimmad efter att stått en vecka. Den behöver brukas varje dag för att må bra. Vilket vi inte gör. Så kanske leasa en bil på max 1000 mil? Men det är fråga om en så billig kälke som möjligt. Ingen extrautrustning alls. Manuell låda duger. AC har väl alla bilar idag? Är AC manuellt reglerad så går det bra. Den billigaste jag hittat är en YAGO (Givetvis) för 1895:- /månad. Men det måste väl finnas billigare alternativ?

Orkar man skramla runt i DACIA eller FIAT? Finns de ens?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 248 Inlägg
31 oktober 2021
Lirefniss finns fortfarande:
men inte så billigt, Fiat TIPO 5-D CITY LIFE 1.0T för 2549:-/mån
https://www.fiat.se/erbjudanden/erbjuda … VATLEASING

Det är svårt att göra ett kap när man köper en Renault

Forummoderator
18 356 Inlägg
31 oktober 2021
Trådstartare
spillolja skrev:
Lirefniss finns fortfarande:
men inte så billigt, Fiat TIPO 5-D CITY LIFE 1.0T för 2549:-/mån
https://www.fiat.se/erbjudanden/erbjuda … VATLEASING

Fiat 500/Tipo? Aldrig i livet! Provat sådana!
Hittat Dacia Sandero för 2034:- /mån inkl. dubbdäck. Lutar åt en sådan tyvärr. Men vi får prova den. Ska se vad man kan få för pris på en YAGO automat med. Den gillar jag. Pruta går ju. Ibland.

EDIT: Fiat för över 2500:-/månad går bort.
Senast redigerat av Hybrid_ (31 oktober 2021)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 261 Inlägg
31 oktober 2021
Toyota Aygo 1.0 X-Play 5D SPI | Privatleasing
1 895 kr/mån

Kia Picanto 1.0 Advance 67hk
1 995 kr/mån

Varför inte en sån? billiga som satan och krånglar inte, det vet du^^ bättre går inte? är sj nästan sugen på en yaris hybrid;) men får inte köpa mer bil ska behålla den ja har nu.

Forummoderator
18 356 Inlägg
31 oktober 2021
Trådstartare
panda666 skrev:
1 895 kr/mån

1 995 kr/mån

Varför inte en sån? billiga som satan och krånglar inte, det vet du^^ bättre går inte? är sj nästan sugen på en yaris hybrid;) men får inte köpa mer bil ska behålla den ja har nu.

Det lutar mer och mer mot AYGO. 100:- i skillnad per månad är skit samma men Picanto är en slö jävel. Privatleasing är helt åt helvete rent ekonomiskt men vill ha en ny bil och vi ska köpa tomt/bygga hus snart.

4 261 Inlägg
31 oktober 2021
Hybrid_ skrev:
panda666 skrev:
1 895 kr/mån

1 995 kr/mån

Det lutar mer och mer mot AYGO. 100:- i skillnad per månad är skit samma men Picanto är en slö jävel. Privatleasing är helt åt helvete rent ekonomiskt men vill ha en ny bil och vi ska köpa tomt/bygga hus snart.

tänkte att kian har bra lång garanti iaf, men toyotan är inge fel på. tror inte de finns billigare och bättre leasing än dessa. ta blanco? kan betala valfri summa i egen takt annars, kostar typ 100k nästan helt ny bil. jobbiga me leasing är att du får inte missa nån service eller råka skada lacken.

Forummoderator
18 356 Inlägg
1 november 2021
Trådstartare
Det blev skit med alltihop. Ringde handlaren idag och förklarade att jag ville ha en Röd Aygo. Det fanns inte att få tag på. Det kanske fanns en vit kvar någonstans i landet. Jaha, sa jag då. Boka den till mig. Nej... Den hade blivit bokad den med.

Finns inte en enda ny Aygo i hela landet fören nästa år och då är det en ny -och dyrare- modell. Suck!

4 261 Inlägg
1 november 2021
Hybrid_ skrev:
Det blev skit med alltihop. Ringde handlaren idag och förklarade att jag ville ha en Röd Aygo. Det fanns inte att få tag på. Det kanske fanns en vit kvar någonstans i landet. Jaha, sa jag då. Boka den till mig. Nej... Den hade blivit bokad den med.

Finns inte en enda ny Aygo i hela landet fören nästa år och då är det en ny -och dyrare- modell. Suck!

haru kollat på blocket ifall nån har nått? seriöst finns det inte en enda? går det inte att fixa en via toyota? jag har 2 kollegor som jobbar på toyota stockholm ska ja fråga dom?

Forummoderator
18 356 Inlägg
1 november 2021
Trådstartare

Tittat på dessa och absolut! Men en Dacia Duster ligger rätt högt upp på listan nu. Den ska ju bara rulla 1 mil till jobbet och tillbaka... Trevligt att den är lite hög.

198 Inlägg
1 november 2021
Har du möjlighet att ladda på jobbet (eller hemma då)  så är kanske en billig elbil ett alternativ? Möjligtvis dyrare månadskostnad för själva bilen men det tjänar du väl snabbt in givet att du kör mer än en tank/månad.
Senast redigerat av Noobnisse (1 november 2021)

406 Inlägg
3 november 2021
Hybrid_ skrev:
Blev lite trött idag. Min kära Aygo var helt igenimmad efter att stått en vecka. Den behöver brukas varje dag för att må bra. Vilket vi inte gör. Så kanske leasa en bil på max 1000 mil? Men det är fråga om en så billig kälke som möjligt. Ingen extrautrustning alls. Manuell låda duger. AC har väl alla bilar idag? Är AC manuellt reglerad så går det bra. Den billigaste jag hittat är en YAGO (Givetvis) för 1895:- /månad. Men det måste väl finnas billigare alternativ?

Inget  svar på din fråga, men att bilen är igenimmad beror på vattenläckage, vanligt på dessa(har en själv). Lokalisera läckaget o byt lister eller täta med lämpligt medel ifall det inte är från dörrar/baklucka osså in med några torrbollar så blir det bättre👍
Finns mkt nyttigt om detta på google.

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren....

Forummoderator
18 356 Inlägg
3 november 2021
Trådstartare
xc90 skrev:
Hybrid_ skrev:

Inget  svar på din fråga, men att bilen är igenimmad beror på vattenläckage, vanligt på dessa(har en själv). Lokalisera läckaget o byt lister eller täta med lämpligt medel ifall det inte är från dörrar/baklucka osså in med några torrbollar så blir det bättre👍

Jodå, satte in en torrboll och dagen efter var den torr. Men Problemet löst. Ny bil beställd och ankommer inom 2 veckor.

EDIT: Den kommer nästa vecka. Handlaren har fått in bilfan och ska göra lev-service och slänga på dubbdäck.
Senast redigerat av Hybrid_ (3 november 2021)

4 261 Inlägg
3 november 2021
Hybrid_ skrev:
xc90 skrev:
Hybrid_ skrev:

Jodå, satte in en torrboll och dagen efter var den torr. Men Problemet löst. Ny bil beställd och ankommer inom 2 veckor.

EDIT: Den kommer nästa vecka. Handlaren har fått in bilfan och ska göra lev-service och slänga på dubbdäck.

bilder tack, körde du leasing? vad ska du göra me aygon?

Forummoderator
18 356 Inlägg
3 november 2021
Trådstartare
Aygon kommer att säljas mycket billigt då den ska besiktigas senast 2022-01-31. Hyundaien har nu anlänt bilhandlaren och står och väntar på Leveransservice och dubbdäck på fälg. Fick en bild av bilförsäljaren idag på bilen den nya pendlarpärlan.

https://www1.garaget.org/gallery/images/90/89434/89434-2b0d3f8cdaedeed31638cbc2a98ed475.jpg

4 261 Inlägg
3 november 2021
grattis! skönt med ny bil. hoppas på många härliga mil;)

KenthIJ
4 november 2021
Hybrid_ skrev:
xc90 skrev:
Hybrid_ skrev:

:-)

Jo det blir ju lätt så när man "villhöver".

Grattis

Sök