3493
Sök

Har en Saab 9-5 04 med sned däckslitage

101 Inlägg
3 november 2021
Trådstartare
Tanken var att göra hjulinställning men de sa att bussningarna var dåliga o att de skulle bytas först. Där bak vet jag vad jag ska byta men fram blev jag osäker, är det subframe bussningar man byter eller är det typ länkarm,bärarm , har för mig de sa att det var nåt med motorfästen som gör att motorn trycker hjulen snett

3 744 Inlägg
4 november 2021
Dom måste mena länkarmsbussningarna fram.

Subframebussningar är väl inte uteslutet, men sådana är sällan dåliga, medan länkarms ussningar är slitdetalj på riktigt.

Motorfästen som flyttar på hjulet borde göra bilen helt okörbar, och jäklar vad det också borde låta och durra.

101 Inlägg
4 november 2021
Trådstartare
Jag håller med i sak , detta är inte min bil o jag var inte med när beskedet lämnades, nu har det börjat komma lite vibrationer i bilen men tror det inte har med detta o göra

101 Inlägg
28 december 2021
Trådstartare
avslutar med att jag bytte 4 på subframe som var riktigt dåliga, de främre fick va kvar.

151 Inlägg
28 december 2021
Kan tillägga att det är mycket vanligt att de 4 bakre bussningar i subframe är dåliga, samt de 2 A-bussningar och 4 kul-bussningar i bakvagnen är helt slut.

101 Inlägg
29 december 2021
Trådstartare
A-bussningar , är detsamma som Pucken , den var redan bytt på båda sidor , bytte de 4 däremot , var inne på att byta allt men nu undrar jag om den som bytte inte gjorde hjulinställning efter, tyvärr åkte jag på extrajobb med pucken på ena sidan eftersom jag inte kollade innan jag skruvade loss. Då har skruvarna dåliga gängor o muttern ovan har lossnat varvid det inte går lossa eller dra åt ordentligt

Sök