Lättkränkt individ försökte få ut mig ur bilen

TaxiBenz
20 november 2021 · 130 Inlägg

En hyperintensiv bilist tutade på mig som en stucken gris så jag visade det kända fingret när han körde om. Lite dumt kanske men kör man taxi i Stockholm står man ut med väldigt många idioter dagligen och någon gång per år svallar känslorna över i trafiken.

Han tog verkligen åt sig av fingret för han letade upp mig på parkeringsplatsen där jag körde in. Jag var nästan bered på det så jag satt kvar i bilen en stund för att se vad som händer. Sen kom den lättkränkte bilisten och blockerade mig bakifrån på parkeringen. Låste såklart min bil inifrån ifall det var ett riktigt psykfall jag hade och göra med. Den lättkränkte gick snabbt fram till min bil och knackade hårt på fönsterrutan. Hörde inte så bra vad han sa men uppenbart blev han väldigt kränkt och arg av långfingret. Efter någon minut försökte han öppna min förardörr men den var ju låst vilket han inte var beredd på. Lol. Som tur var fanns det en äldre man i hans sällskap som tog bort honom från min bil.

Första gången det händer mig och jag har kört taxi i snart två decennier i Stockholm. Hände såklart i förorten.

Senast redigerat av TaxiBenz (20 november 2021)

Utmarks-Loke
20 november 2021 · 5 841 Inlägg

Tur för dig att han inte plockade fram en pistol för att upprätthålla sin heder

Growe Fri fart för ett fritt folk!
20 november 2021 · 13 744 Inlägg

jag brukar åka efter folk som pekar finger oxå.. men är inte våldsam då mest för att jävlas för dom blir så ställda när man frågar vad problemet är...smile

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Stream Statstjänsteman
20 november 2021 · 125 Inlägg

Blev utsatt av en sk  breakcheck idag på väg ned i gärdestunneln söderut. Snubben körde jävligt aggressivt om alla i högerfilen och när vi kom in i tunneln lade jag mig bakom honom i vänsterfilen och så plötsligt var vi nära en krock, tvärnit i tunneln. Jag har dit regnr idi

Senast redigerat av Stream (20 november 2021)

Audi A6 Avant 3.0T quattro "Daytonagrey" (2009)
TaxiBenz
20 november 2021 · 130 Inlägg

Utmarks-Loke skrev:
Tur för dig att han inte plockade fram en pistol för att upprätthålla sin heder

Jag var lite orolig att han skulle börja slåss.

TaxiBenz
20 november 2021 · 130 Inlägg

Growe skrev:
jag brukar åka efter folk som pekar finger oxå.. men är inte våldsam då mest för att jävlas för dom blir så ställda när man frågar vad problemet är...smile

Varför pekar de finger mot dig?

Ibland kör bilister bakom mig med helljusen eftersom jag kör så sakta, dvs jag kör 40 på 40-väg osv. Jag brukar inte titta in i bilar på vägarna så det kan väl hända att de även pekar finger mot mig. Förstår dock inte varför de skulle peka finger mot mig? För att jag håller hastigheten?

trubbelturbo
20 november 2021 · 1 460 Inlägg

Jag blev utsatt för lite ovårdat språk samt gestikulationer av en dam när jag, enligt henne, backade "för nära" (?) hennes bil... Detta inträffade på parkeringen utanför en ICA-butik till vilken jag skulle leverera varor med min lastbil.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.
Growe Fri fart för ett fritt folk!
21 november 2021 · 13 744 Inlägg

TaxiBenz skrev:

Growe skrev:
jag brukar åka efter folk som pekar finger oxå.. men är inte våldsam då mest för att jävlas för dom blir så ställda när man frågar vad problemet är...smile

Varför pekar de finger mot dig?

Ibland kör bilister bakom mig med helljusen eftersom jag kör så sakta, dvs jag kör 40 på 40-väg osv. Jag brukar inte titta in i bilar på vägarna så det kan väl hända att de även pekar finger mot mig. Förstår dock inte varför de skulle peka finger mot mig? För att jag håller hastigheten?

ja du bra fråga faktist..   en tycket jag prejade honom i en rondell..  det var bara att den var 2filig och vi båda körde in från samma håll och samtidigt.. och han gick in i min fil och genade när jag låg på insidan..     han såg rätt spak ut när jag stoppade honom och frågade vad han ville smile     det var då han förklarade att jag prejade honom..  bad honom titta bakåt och se att det var en 2filig rondell.    han såg rätt liten ut. men var inte agresiv eller något utan gick lungt fram och frågade vad han ville. 
smile
kan säga att mitt snack gick hem sätt honom några gånger i rondellen efteråt och han håller sig på sin sida av sträcket till 100% jag tror han fick ganska mycket skäll av sin fru som även hon satt i bilen smile


en annan gång minns jag faktist inte vad som var problemet..  men tror jag körde för sakta när jag körde av på en avfart.    så jag körde ut på motorvägen igen och åkte efter tills han stannade..  frågade även den gången vad han ville. 

jag blir rätt hetsig så måste göra nått av det.  men jag säger aldrig något dumt eller hotar eller visar att jag kanske är lite förbannad smile

men jag kan ta att även jag gör fel då skiter jag i det ....  har ju hänt mer än en gång att jag tömt spolarbehållaren på någon bil som ligger nära bakom..  har alltid full behållare och man får fram poängen rätt fort när man spolar rutan en stund smile

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang