Programmera garageportsöppnare

diese1
4 februari 2022 · 102 Inlägg

Tjena, har en garageport som säkert är 30 år nu, och jag har lyckats ta sönder den trådlösa fjärrkontrollen så porten går bara att öppna via fasta knappen.
Köpte då en ny fjärrkontroll med samma frekvens som den gamla men av ett annat märke ( Garageporten och den gamla fjärrkontrollen är av Stanley och den nya fjärrkontrollen är Hörmann). Dock lyckas jag inte programmera in den nya, har försökt på många olika sätt och såklart även enligt instruktionsboken.
Måsye jag hitta en öppnare som också är 30 år gammal eller hur fan ska jag göra?

Growe Fri fart för ett fritt folk!
4 februari 2022 · 13 742 Inlägg

köp bara en universal öppnare med relä och hela bibban istället eftersom du har en knapp kan du koppla en sån på samma ställe pararellt med knappen

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Brådhis * Voff voff *
4 februari 2022 · 10 279 Inlägg

diese1 skrev:
Tjena, har en garageport som säkert är 30 år nu, och jag har lyckats ta sönder den trådlösa fjärrkontrollen så porten går bara att öppna via fasta knappen.
Köpte då en ny fjärrkontroll med samma frekvens som den gamla men av ett annat märke ( Garageporten och den gamla fjärrkontrollen är av Stanley och den nya fjärrkontrollen är Hörmann). Dock lyckas jag inte programmera in den nya, har försökt på många olika sätt och såklart även enligt instruktionsboken.
Måsye jag hitta en öppnare som också är 30 år gammal eller hur fan ska jag göra?

Det räcker ju inte med rätt frekvens, den måste ju kunna "prata" med din garageport också misstänker jag.

Men googlar man runt lite så är du långt ifrån ensam om problemet och det verkar ju finnas företag som tillverkar Stanley-kompatibla fjärrkontroller.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang