2719
Sök

Köpråd: Toyota Aygo 5-dörrar 1.0 VVT-i (2011)

11 Inlägg
13 februari 2022
Trådstartare
Hejsan!

Ny medlem på forumet, är inte så haj på bilar. Men det är så jag ska köpa en bil, så det kommer bli en begagnad via Blocket. Har poppat upp en i mina bevakningar som ser intressant ut, men jag vet inte om priset säljaren har satt är för mycket eller lagom. Det handlar om en Toyota Aygo 5-dörrar 1.0 VVT-i från 2011 med manuell växellåda, har gått 10400 mil, kommer med vinterdäck (plåtfälg) och sommardäck (alu), bägge framhjulslagerna byttes i december vid service och nästa besiktning är 2023-01-31. Dom vill ha 35 000 kr för bilen. Hur mycket man pruta på en sån bil eller är det ett bra pris?

Tack på förhand för hjälpen!

782 Inlägg
13 februari 2022
Aygo är en bra bil även om komforten kanske inte är den bästa.
Kollar man blocket så hittar du ingen motsvarande under 35000kr så det verkar vara ett bra pris som du inte behöver pruta på.

Nu är ju inte mil och årsmodell allt så kolla efter hur ren och fräsch bilen är, om den har repor och bucklor, om bilen har rost, om alla paneler sitter där de ska. om bilen har ac och om den fungerar, om det har läckt in vatten i bagage eller vid fötterna hos föraren eller passagerare, om kopplingen känns som den ska och inte slirar när du gasar fullt på en hög växel m.m

Forummoderator
18 279 Inlägg
13 februari 2022
Som patrik79 sa...

Vill dock lägga till att Aygo inte är kul om AC är ur funktion. Den immar lätt igen. De kan låta lite tveksamt från motorn men så är det. Inget att bry sig om, fast bra prutläge där om inte säljaren vet det. När jag sålde min Aygo förra året så sa köparen att "Motorn låter ju för jävligt, du får göra något på priset". Jag svarade att de gör så och är det ett problem så åk hem. Vilket han gjorde. Men han köpte bilen först och tog med sig den. big_smile

Titta upp i taket efter vattenläckor från området runt takantenn.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Sök