Pendla från Halmstad till Skövde

N1234
2 juni 2022 · 2 Inlägg

Hej

Kan vara så att vi ska flytta till Halmstad snart, dock går jag i skolan i Skövde så ska gå klart gymnasiet där i ett år till. Då ska jag pendla från Halmstad till Skövde.

Problemet är att jag inte vet hur? Det går tåg så man kommer fram halv 8 men då är det först Öresundståg och sen SJ snabbtåg, vad jag ser på Sj:s hemsida med pendlar biljetter så gäller det bara på Sj tåg. Hittar inte heller något pendlarkort på Öresundståg.

Har ni något förslag på hur man kan pendla på bästa sätt från Halmstad till Skövde (ej bil) Gärna tåg och hur man skaffar pendlarkort som billigast. Helst inte årskort heller då det förmodligen inte blir ett helt år.

Senast redigerat av N1234 (2 juni 2022)

Steff240
2 juni 2022 · 1 018 Inlägg

Studentlägenhet eller liknande boende kanske kan vara ett alternativ?
Säkert dyrare men du sparar myyycket tid och slipper bli förbannad på SJ på regelbundet...

amazinjoey
2 juni 2022 · 1 139 Inlägg

Byt skola till  Halmstad?  Visst är de jobbigt att börja ny klass å göra nya vänner men om ni ändå ska bo där

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 juni 2022 · 13 742 Inlägg

kommer inte vara hållbart att pendla så långa sträckor.  det kommer äta upp dig totalt.   du kommer istort sätt enbart sitta på ett tåg från du vaknar tills det är dags att sova förutom tiden i skolan.    som sagt försök byta skola.   alternativ student lägenhet eller student rum hos någon.

har du ingen släkt du kan slagga hos som bor kvar där?

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
N1234
2 juni 2022 · 2 Inlägg

Måste gå klart denna skola då det är det enda gymnasiet som finns, annars måste man börja om ettan igen och gå 2år extra… ingen släkt här heller tyvärr så får bli tåg trots allt 😅

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang