renault, många som inte tycker om dom här gissar jag. men farsan kör bara renault, han kör 4000 mil om året och det enda han bytt senaste 10 åren var nån slang som började läcka. han köper alltid lätt beg bilar och säljer efter 14-15k mil typ. min bmw har kostat typ 15-k i reparationer om året, hade gått 4000 mil när jag köpte den, gått 10k nu. har bytt toppen, nåt på växellådan och ac på försäkring. även glödstift, egr, styrenhet däcktrycksensor, multirem, ena baklyktan tog in fukt så den dog, har säkert glömt nåt mer. och nu ska bakluckan lackas om på rostgarantin... så köp inte en sån

farsans senaste 2021 megane drar 0.45 med 140hk bensin, min lilla bmw drar 0.40 om man kör snålt, med en klenare diesel i en mindre bil. viktigt å tänka på när såsen är dyr, rätt bra för en hyfsat stor bil. en äldre megane hittar du nog i din budget årsmodell 2017 och framåt. bilen är kvalitetsmässigt (kläm och känn) som en golf skulle jag vilja påstå. har rätt bra utrustning ofta till skillnad från bmw där backkameran kostar typ 30k som tillval

jag har kört clio och captur, skulle nog ändå föredra megane över dom, den e lite trevligare, rappare och känns inte lika billig men clio funkar väl också
citroen är så otroligt ful dock. skulle få en identitetskris av att köra en sådan