Skydda ny bils lack. Vilket är bästa val? råd om bästa företag att göra det åt mig?

Jarfr
27 augusti 2022 · 1 Inlägg

Hej,

Jag har en ny bil, RAV4, och det tycks som lacken inte har något särskilt gott skydd. Blir väldigt lätt smutsig, vattendroppar fastnar i lacken. Går inte att skölja av den utan att vattendroppar ligger kvar som fläckar överallt.

Att vaxa själv är inte min grej, jag vill att den ska vara så lätt att tvätta och vårda som möjligt men inom rimlig prisgräns.

Som jag förstår det av att ha läst på lite och hört med verkstäder så är det ceramiskt skydd som gäller. Finns väl inget som riktigt skydar mot stenskott eller idiot som smäller upp dörren i bilen, men det gör väl att när man tvättar bilen med högtryckstvätt så behöver man inte torka bilen och det blir efteråt inga vattendroppar som ligger kvar som fläckar på lacken.

Eller? Era erfarenheter?
Andra val än ceramiskt?
Vet att det finns plastfilm att lägga på, men tror inte det är något för mig.

Jag vill helst inte betala över 10000 för en behandling. Helst ligga på kring 4000 till max 8000.
Man kan få behandlingar där bara ett lager ceramisk skydd läggs på, eller två lager, eller fyra och fler lager.
Två lager kan jag tänka mig är bra, men fyra eller fler, ger det verkligen såååå mycket bättre skydd/yta?

Vilket företag rekommenderar ni gör ett nogrannt topp jobb?

Jag hittade detta företag. Utan råd så skulle jag sälv som nybörjare välja silverpaketet, men vilket paket är mest prisvärt och bästa val?
https://www.ceramicpro.se/behandlingspaket

Christian S
28 augusti 2022 · 4 816 Inlägg

Jarfr skrev:
, men det gör väl att när man tvättar bilen med högtryckstvätt så behöver man inte torka bilen och det blir efteråt inga vattendroppar som ligger kvar som fläckar på lacken.

jo man behöver torka va den efteråt.

prova https://www.biltema.se/bilvard/lackvard … 2000045074
fungerar riktigt bra, bilen blir lätt att tvätta då smutsen inte fastnar lika bra i lacken och den får en bra avrinning.
räcker att man sprayar på det typ var 3e gång man tvättar bilen.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang