2736
Sök

Nissan 350Z!!! BAKSÄTE???

58 Inlägg
23 september 2007
Härligt att ni drar upp försäkringen för oss ärliga personer.

Varför börjar ni inte sno bilar också? det är ju billigare än att betala för dem.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 september 2007
Bara för att man inte har lust/råd att betala 5 ggr mer i försökring så krockar man hela tiden å höjer alla premier. Medans alla som betalar försäkringen själva, är jättelugna å duktiga! Logiskt! wink

Sky´s the limit...

177 Inlägg
23 september 2007
azathoth skrev:

Varför börjar ni inte sno bilar också? det är ju billigare än att betala för dem.

Men är det det inte att ta i lite eller? Det är ju inte äns samma sak... det är för dyrt för i stort sett alla ungdomar att ägen en bil, eller iaf en någolunda fin bil,  när man inte har en fast inkomst. Och det är ju inte alltid man vill köra i mor och fars bil ju.

1 174 Inlägg
23 september 2007
azathoth skrev:
Här var det gott om försäkringsbedrägeri.

Ingen som reflekterat över att om ni inte kan betala försäkringen så skall ni inte ha bilen?

Håller med lite men så länge man bor hemma hos sina päron så är det inte det wink (familjebil)

804 Inlägg
23 september 2007
Majzzen skrev:
azathoth skrev:

Men är det det inte att ta i lite eller? Det är ju inte äns samma sak... det är för dyrt för i stort sett alla ungdomar att ägen en bil, eller iaf en någolunda fin bil,  när man inte har en fast inkomst. Och det är ju inte alltid man vill köra i mor och fars bil ju.

Det är inte en rättighet att ha bil. Kan man inte stå för kostnaderna man drar på sig när man köper en bil ska man inte ha en. Varje gång någon skenförsäkrar en bil missar bolaget Xantal tusen som de måste ta igen genom att höja premierna än mer för oss ungdomar som verkligen står för våra kostnader som bilen drar på oss. Hade bara alla ungdomar köpt en bil de istället har råd med och betalar för sig så hade premierna inte varit lika höga.

58 Inlägg
23 september 2007
Rushman skrev:
Bara för att man inte har lust/råd att betala 5 ggr mer i försökring så krockar man hela tiden å höjer alla premier. Medans alla som betalar försäkringen själva, är jättelugna å duktiga! Logiskt! wink

Tyvärr har FB en poäng i att ta mer för sportigare bilar även om jag också tycker de är riktiga blodsugare.

Jag var också sugen på en sportbil när jag hade tagit körkort men när jag räknade in den totala ägandekostnaden insåg jag att jag inte hade råd och fick snällt hålla mig till Volvos de första 5-6 åren.

Alla yngre kör inte som dårar och krockar bilar men det är otroligt större risk, ja jag har ju själv varit i den åldern och vet mycket väl hur man lätt kan överskatta förmåga osv.

med åren kommer erfarenheten och man lugnar ner sig något vilket inte alls är dumt när man kör lite snabbare bilar.

Om man sen också får betala ett ordentligt pris för sin sportbil som ung tror jag även att man tar det lugnare.

jag dömmer inte specifika personer utan generellt sett kör yngre snabbare, värre och tar mer risker (det gjorde iaf jag) och då är risken större att ni krockar. När ni gör det så höjs så småningom försäkringen för oss andra med (eftersom ni har dem på era föräldrar så ökar ju skaderisken för dem med) vilket inte är så kul för att det har skenförsäkrats.

Va nu män nog att stå för era egna försäkringar.

58 Inlägg
23 september 2007
Rushman skrev:
Så länge man bor hemma får man låna sina föräldrars bil, MED försäkring, å har man en svindyr bil så är man korkad om man sätter den på sig själv innan man är 25.
Många äldre män har sportbilar, så det är inte alls något ovanligt. Så alla duktiga viktigpettrar får gärna pröjsa å se glada ut, men skit i om vi 20 åringar vill ha våran drömbil sätter den på våra föräldrar eller inte.

Brukaren av fordonet skall stå som ägare även om ni bor hemma. Ta en titt i ditt försäkringsbrev vetja.

Klart att säljaren är säljkåt och slirar lite på sanningen men betänk att det inte är samma person som sen kommer göra bedömningen utifall du skall få ut något på försäkringen.

Det är en enorm risk ni tar och kom inte och snyfta om det skiter sig.

Tänk på att det inte bara är bilen ni försäkrar utan även personskador och invalidisering.

Inte så kul att sitta i en rullstol resten av livet utan ett enda öre i ersättning?

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 september 2007
Möjligt att du har rätt, men finns så mkt större problem än så här i världen å i vårat rättsystem. Jag tänker inte köra volvo 240 tills jag är 25...
Jobbar 58 timmar i veckan, å har sparat sen ja va 16 till den bilen jag har nu, å precis allt jag får in går till bilen. Å jag tänker inte låta orimliga försäkringar förstöra mina drömmar.

Sky´s the limit...

804 Inlägg
23 september 2007
Rushman skrev:
Möjligt att du har rätt, men finns så mkt större problem än så här i världen å i vårat rättsystem. Jag tänker inte köra volvo 240 tills jag är 25...
Jobbar 58 timmar i veckan, å har sparat sen ja va 16 till den bilen jag har nu, å precis allt jag får in går till bilen. Å jag tänker inte låta orimliga försäkringar förstöra mina drömmar.

Tänk på det också ifall du smäller med bilen, så får du inte ut ett skit för du håller på med försäkringsbedrägeri, då är det du som krossat dina drömmar.

58 Inlägg
23 september 2007
Rushman skrev:

Jag förstår dina drömmar och jag hoppas verkligen inte att det slutar med att du står utan bil och pengar eller ännu värre invaliditet och inte ett öre till rehablitering och inkomstersättning.

Ibland händer det olyckor på vägarna som man inte kan rå för varken om man heter Alonso eller Stefan.
Senast redigerat av azathoth (23 september 2007)

27 Inlägg
23 september 2007
helt otroligt att ni ens tjabbar. detta är INTE rätt tråd att tjabba om sånthär skit plus att alla gubbar här inne som har råd med försäkring får se själva hur det blir när dom skaffat barn och barnet vill ha bilen på PAPPA eller MAMMA. Föräldrar vill fan inte att man ska lägga ut alla sina pengar på försäkring när man kan få det fan så mycket billigare genom dom, HELST ska man bo hemma så kan dom inte bevisa ett skit.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 september 2007
I mitt fall så gäller försäkringen då bilen står på far å vi använder båda bilen, visst jag använder den väl mest, men rent juridiskt så har jag inget att oroa mig för så länge jag bor hemma. Sen räknar inte jag med att jag ska smälla när jag kör hela tiden bara för att jag e 20, funkar inte att tänka så. Alla här på garaget kör starka sportbilar av en anledning, å det är inte för att fisa runt i 50km/h...
Sen om man ska köra buse på allmäna vägar eller på bana kan man diskutera

Sky´s the limit...

58 Inlägg
23 september 2007
snjL skrev:
helt otroligt att ni ens tjabbar. detta är INTE rätt tråd att tjabba om sånthär skit plus att alla gubbar här inne som har råd med försäkring får se själva hur det blir när dom skaffat barn och barnet vill ha bilen på PAPPA eller MAMMA. Föräldrar vill fan inte att man ska lägga ut alla sina pengar på försäkring när man kan få det fan så mycket billigare genom dom, HELST ska man bo hemma så kan dom inte bevisa ett skit.

En vettig förälder vill väl inte att barnen skall börja sin bilkarriär med en sportbil överhuvudtaget?

27 Inlägg
23 september 2007
azathoth skrev:
snjL skrev:

En vettig förälder vill väl inte att barnen skall börja sin bilkarriär med en sportbil överhuvudtaget?

det vill dom väll? har barnet varit motorintresserat sen litet så tänker dom inte låta någon jävla försäkring stå i vägen heller.

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 september 2007
snjL skrev:
azathoth skrev:
snjL skrev:

det vill dom väll? har barnet varit motorintresserat sen litet så tänker dom inte låta någon jävla försäkring stå i vägen heller.

Vissa vill köra skruttbil ansvarsfullt, studera till dom är 30, betala av studielånet, skaffa radhus, familj, hund, och Volvo V70 å börja pensionspara tidigt...
Svenssonmodellen helt enkelt, det förnuftiga, det säkra...
Åt helvete me svenssonmodellen!

Sky´s the limit...

58 Inlägg
23 september 2007
snjL skrev:
azathoth skrev:
snjL skrev:

Du verkar inte ha förstått någonting av den här tråden tyvärr.

tänk ett steg längre och läs om.

27 Inlägg
23 september 2007
haha hur kan det inte ha med saken att göra? barnet vill ha bilen, har inte råd med försäkring på sig självt, tar det på pappa eller mamma och där har vi vad ni kallar försäkringsbedrägeri, är det inte det vi snackar om?

Evolution Garage
1 299 Inlägg
23 september 2007
azathoth skrev:
snjL skrev:
azathoth skrev:

Du verkar inte ha förstått någonting av den här tråden tyvärr.

tänk ett steg längre och läs om.

Denna tråden handlar om hurvida 350z har baksäte eller inte, och vad den kostar att försäkra, sen blev det moralpredikan av nån anledning..

Sky´s the limit...

58 Inlägg
23 september 2007
Rushman skrev:
snjL skrev:
azathoth skrev:

Vissa vill köra skruttbil ansvarsfullt, studera till dom är 30, betala av studielånet, skaffa radhus, familj, hund, och Volvo V70 å börja pensionspara tidigt...
Svenssonmodellen helt enkelt, det förnuftiga, det säkra...
Åt helvete me svenssonmodellen!

Hehe fan jag låter som jag vore 50 smile

Skruttigaste bilen jag har kört är en Alfa Romeo 75a, studerade tills jag var 19, har inget studielån, tänker absolut inte skaffa radhus, hund kanske men jag är mer av en kattmänniska, Volvo V70 nejtack jag har haft 3 volvos det får räcka, pensionsspara? ush jag slänger dessa brev oöppnade smile

men att göra vettiga saker och rätt för sig anser jag vara det enda rätta.

Det räcker egentligen med att ni kan försöka att svara på den här frågan:

Vad ger er rätten att hålla på med bedrägeri?

27 Inlägg
23 september 2007
precis. därför jag sa att vi skulle ta detta i någon annan tråd i mitt första inlägg..

Sök