Brådhis skrev:
Jag gjorde om min förra V70N till A-traktor i våras.
6000:- kostade ECU-spärren
1000:- för material (nå´n form av skivor från Byggmax + skruv + lite fästjärn)
2300:- för besiktning
150:- för en LGF-skylt
Så strax under 10000:- om du skruvar dit skivorna själv. Det dyra var ju ECU-spärren, så där går det väl att spara nå´n krona på att sätta dit nå´n H-reg lösning.
Låter rimligt, har själv byggt tre stycken och det brukar landa på strax under 10 000 som du säger, man får inte glömma viktningen och växellådsspärren ifall det är en manuell.
Hreg är ju klart billigast på strax under 2000kr, men definitivt svårast att installera. Jag har själv gjort det så det är inte omöjligt, men det är en hel del pill.
H-can var mittemellansvårt, men också aningen dyrare. Tror jag gav 4000kr för en sats med h-can, låda och plombslangar. Inte svårt alls för en hemmamekaniker.
ECU-spärr var det allra lättaste, då lämnade jag bara bort hela bilen och hämtade den 2 dagar senare, så gick det fin-fint i 30kmh. Men det är lite dyrare, runt 6000kr som det nämns.