Missljud från motor (?) Skoda kodiaq 2018

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 september 2022 · 17 465 Inlägg

TS får nog tyvärr vänta på svar från verkstad. När det gäller försäkring så har olika bolag lite olika syn på saker och ting. Ta fram det finstilta för bolaget du har och läs på om du vill lugna nerverna. Bra att den har rem och inte kedja iaf.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
krambriw
28 september 2022 · 427 Inlägg

Auktoriserad audi verkstad bytte auktoriserad kamrem på min auktoriserade original audi a6 en gång men den gick inte auktoriserat bra efter den auktoriserade servicen, dom satte den tydligen "en kugg fel" enligt auktoriserad förklaring, hur man nu lyckas med det när man är auktoriserad. Efter auktoriserad korrigering gick den igen som den skulle och inga andra skador hade uppstått enligt auktoriserad verkstadschef

Mmbbb
4 oktober 2022 · 20 Inlägg

Verkstadtider inte att leka med… Men en första felsökning är gjord. Felkod på avgassystemet (därav tändes nog lampan)  men de tror att ljudet kommer från något annat. För mig verkar det osannolikt men två fel kan ha inträffat samtidigt enligt dom.

Mmbbb
15 oktober 2022 · 20 Inlägg

Nu är bilen lagad!
Som flera varit inne på så hade ni rätt!
Det blev byte av kamrem, spännare och vattenpump.
Kamremmen var skadad och en bit var avtuggad. Den hade hoppat flera kugg. Kamremssats blev bytt.

Sen hade skärmen (?) på vattenpumpen kärvat fast och hindrade cirkulationen på kylvätskan. Så vattenpumpen blev också bytt.

Hämtade bilen, körde ett par km sen lös motorlampan igen 😂 Svängde tillbaka till verkstaden. Det visade sig att de glömt koppla ihop nån kabel men det fixade dom till.

Åkte hemåt, parkerade bilen och som ödets ironi ”Dags för oljeservice om 30 dagar” 😂
Jag kan ju ha min bil ståendes på verkstan för all framtid verkar det som.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang