Mystiskt ABS fel som verkstaden inte kunnat lösa på 8 veckor! (LÖST)

zemet
7 februari 2023 · 4 045 Inlägg

Nu är problemet löst!
Efter många turer fram och tillbaka så är nu problemet äntligen löst, det var en felkoppling av ABS sensorn som var grundorsaken och sedan en trasig ABS sensor som gav det intermitenta felet jag hade fått i mitt förra inlägg.

Jag har ännu inte fått veta vad kalaset kommer gå på men jag ar iaf fått tillbaka bilen och den fungerar som den skall:)

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
jaka54
7 februari 2023 · 5 759 Inlägg

Hur kan man koppla ABS sensorn fel?? Är inte kontakten utformad så att man bara kan sätta ihop den med den andra kontakten på ett sätt?!

torsen
7 februari 2023 · 7 264 Inlägg

jaka54 skrev:
Hur kan man koppla ABS sensorn fel?? Är inte kontakten utformad så att man bara kan sätta ihop den med den andra kontakten på ett sätt?!

Instämmer! Kontaktstycket går väl bara att ansluta på ett sätt - i alla fall på de JAG sett!!!!!!

zemet
7 februari 2023 · 4 045 Inlägg

torsen skrev:

jaka54 skrev:
Hur kan man koppla ABS sensorn fel?? Är inte kontakten utformad så att man bara kan sätta ihop den med den andra kontakten på ett sätt?!

Instämmer! Kontaktstycket går väl bara att ansluta på ett sätt - i alla fall på de JAG sett!!!!!!

Läser ni första inlägget jag gjorde så har jag beskrivit det där.

Men kort fattat, kontakten slets sönder och jag klippte bort kontakten och lödde ihop kablarna istället.
Verkstaden fortsatte sedan på samma spår.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang