Hur laga stenskott på vindrutan i minusgrader?

Eleeb90
29 december 2022 · 345 Inlägg

Hej! Jag har en bil. Tänkte fixa ett stenskott som är just utanför synfältet.
Problemet är att bilen inte är besiktad och har inte dom bästa däcken att köra med.
Nu står den på en parkering under tak.

Går det att laga stenskott i minusgrader?
Tänkte fixa med sånt där gör det själv kit.

Kanske går det om man kör med kupé fläkt  på insidan å hårtork på utsidan haha?

Annars är det väl till å hitta någon med varm garage eller hoppas på att det inte spricker.

Bilen är i princip redo att besiktas och det hade ju inte varit kul att få byta vindrutan.

Ha ett gott nytt år

Senast redigerat av Eleeb90 (29 december 2022)

Oreggad Ruter Knekt
29 december 2022 · 651 Inlägg

Har aldrig blivit bommad på stenskott även om det varit flisor som lossnat inom föratens synfält.

Vad tänkte du för kit då? Finns flera som pallar -5 med längre härdtid.

Senast redigerat av oreggad (29 december 2022)

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
jaka54
29 december 2022 · 5 731 Inlägg

Varför inte byta vindruta?! Kostar inte mer än ca 1500:- (halvförsäkring).

Jesper328
29 december 2022 · 2 371 Inlägg

Du får ju ta närmsta väg till verkstad även om bilen varit obesiktigad i 20 år.
Så länge den är påställd och försäkrad så är det bara att åka.

Up the RA
Eleeb90
29 december 2022 · 345 Inlägg

oreggad skrev:
Har aldrig blivit bommad på stenskott även om det varit flisor som lossnat inom föratens synfält.

Vad tänkte du för kit då? Finns flera som pallar -5 med längre härdtid.

Tack. Jag är rädd om det skulle spricka vidare. Visst det är ett stenskott på max 15 mm.
Ja jag vet inte riktigt. Jag har aldrig gjort det tidigare. Ja får kolla upp ett bra sådant kitt.
Visserligen kan jag få det lagat på försäkringen för 200 kr. Jag har såpass dåliga däck så har ej lust att köra dit. Bör en bra bit utanför stan 50 km+
Mvh

Eleeb90
29 december 2022 · 345 Inlägg

jaka54 skrev:
Varför inte byta vindruta?! Kostar inte mer än ca 1500:- (halvförsäkring).

Vill bara köra den i sommar sen vet jag inte hur jag gör med bilen. Jag har redan en del utgifter på den mvh

Oreggad Ruter Knekt
29 december 2022 · 651 Inlägg

Eleeb90 skrev:

oreggad skrev:
Har aldrig blivit bommad på stenskott även om det varit flisor som lossnat inom föratens synfält.

Vad tänkte du för kit då? Finns flera som pallar -5 med längre härdtid.

Tack. Jag är rädd om det skulle spricka vidare. Visst det är ett stenskott på max 15 mm.
Ja jag vet inte riktigt. Jag har aldrig gjort det tidigare. Ja får kolla upp ett bra sådant kitt.
Visserligen kan jag få det lagat på försäkringen för 200 kr. Jag har såpass dåliga däck så har ej lust att köra dit. Bör en bra bit utanför stan 50 km+
Mvh

Rep. samma dag som besiktning då, enkelt. Spricker den medan den står still så är stenskottet inget du kör omkring med även om det är ifyllt med massa.
Mvh

Senast redigerat av oreggad (29 december 2022)

Något sen på bollen
Opel Rekord d "1900 Berlina" (1976)
Eleeb90
29 december 2022 · 345 Inlägg

Jesper328 skrev:
Du får ju ta närmsta väg till verkstad även om bilen varit obesiktigad i 20 år.
Så länge den är påställd och försäkrad så är det bara att åka.

Tack men har ej lust sämre sommardäck och 50 km till verkstad typ.

Eleeb90
29 december 2022 · 345 Inlägg

oreggad skrev:

Eleeb90 skrev:

oreggad skrev:
Har aldrig blivit bommad på stenskott även om det varit flisor som lossnat inom föratens synfält.

Vad tänkte du för kit då? Finns flera som pallar -5 med längre härdtid.

Tack. Jag är rädd om det skulle spricka vidare. Visst det är ett stenskott på max 15 mm.
Ja jag vet inte riktigt. Jag har aldrig gjort det tidigare. Ja får kolla upp ett bra sådant kitt.
Visserligen kan jag få det lagat på försäkringen för 200 kr. Jag har såpass dåliga däck så har ej lust att köra dit. Bör en bra bit utanför stan 50 km+
Mvh

Rep. samma dag som besiktning då, enkelt.

Jag tror det. Ska bessa den i april så fort det går å köra med hyfsade sommardäck. Det spricker nog inte vidare. Sten skottet har varit där sen i somras tror jag. Tänkte ej på det då. Mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang