Growe
Fri fart för ett fritt folk!
7 februari
· 12 627 Inlägg
Pininfarina406 skrev:
Johanss skrev:
Har en vw passat 2014 som helt plötsligt ratten bara dog helt i. Airbag lampan började lysa, tutan funkar inte och inte heller någon av knapparna på ratten.
Tycker mig att jag har hört nått litet ljud när jag backat och svängt vänster. Men ljudet har varit snarlikt med att de skulle kunna vara en knapp på jackan som man råkar dra mot någonting typ. Men jag misstänker att de kommer från ratten. Någon som vet vad de skulle kunna vara för fel?
Jag skulle nog kolla rattrullen, alltså sladden mellan ratten och bilen. För mig låter det som att den har gått av.
chansen att allt går av är relativt osanligt... tror mer på rattaxelmodulen. den borde inte kunna döda alla samtidigt omöjligt är det inte men chansen är inte jättestor.. förutsatt att ingen varit där och klantat sig och tex haft bort rattaxeln med tändingslåset öppet. tex vid nedtagning av aggregat balk.. det är en vw man måste istort sätt dra ner balken när man byter olja nära på
eller att någon monterat bort ratten och fått dit den med rullen felmonterad.
men allt går via rattaxelmodulen går den sönder dör allt på en och samma gång.. tycker mig sätt detta flera gånger på passater runt den årgången..men det är ju bara online jag sett folk skrivit om den inte träffat på någon själv ännu
Senast redigerat av Growe (7 februari )
Stance=slammad bil som endast kan framföras i 2km/h på svenska vägar. håll skiten hemma i garaget så slipper vi andra hamna bakom era skithögar..