Vad är det som drar ström?

jaka54
27 februari · 5 164 Inlägg

Har du laddare??

CarNoob
27 februari · 47 Inlägg

Lucif3r skrev:

Mossan1 skrev:
Teoretiskt tömmer det ett (exempelvis) 50Ah batteri på ca 17 dagar, men startproblem uppstår långt långt innan.
(50Ah / 0.12A / 24h =17,36 dygn)
Gissar startproblem på dygn 10 ish.

Av egen erfarenhet kan jag säga att ett 65Ah, fulladdat, batteri är "tvärdött"(så tillvida att bilen inte ens försöker starta) efter 6-7 dagar med 150mA konstant förbrukning big_smile
Gjorde tankevurpan att gå just efter den teoretiska tömningen för batteriet när jag monterade min arduino i V70in, men tji fick jag när bilen var tvärdöd efter knappt en vecka tongue

Mitt nya batteri var dött efter knappt en vecka efter att jag bytt ut det första batteriet. Jag kör inte varje dag så bilen hade väl stått i ca 6 dagar.

CarNoob
28 februari · 47 Inlägg

jaka54 skrev:
Har du laddare??

Det har jag!

Meko
1 mars · 39 Inlägg

Du kan väl göra på gammaldags vis och rycka säkringar tills tjuvströmmen försvinner eller minskar avsevärt. På kretsen den säkringen tillhör, där har du problemet.
Anledningen att du inte kan mäta tjuvström med ett dött batteri är för att en ström inte kan flöda om spänningen ("trycket") är för låg. Man kan ha spänning utan ström, men man kan inte ha ström utan spänning, om du förstår smile

CarNoob
15 mars · 47 Inlägg

Lucif3r skrev:

Mossan1 skrev:
Teoretiskt tömmer det ett (exempelvis) 50Ah batteri på ca 17 dagar, men startproblem uppstår långt långt innan.
(50Ah / 0.12A / 24h =17,36 dygn)
Gissar startproblem på dygn 10 ish.

Av egen erfarenhet kan jag säga att ett 65Ah, fulladdat, batteri är "tvärdött"(så tillvida att bilen inte ens försöker starta) efter 6-7 dagar med 150mA konstant förbrukning big_smile
Gjorde tankevurpan att gå just efter den teoretiska tömningen för batteriet när jag monterade min arduino i V70in, men tji fick jag när bilen var tvärdöd efter knappt en vecka tongue

Kan bara nämna att nu har bilen stått ett litet tag igen och det batteriet (det gamla som dog första gången) som sitter i nu har inte blivit dålig än.
Kanske var det ett tillfälligt fel ändå?
Jag har inte hunnit göra nya mätningar med multimetern än som andra i tråden tipsade om pga dåligt väder och extremt mycket snö. smile

Kanske var det något fel på det nya batteriet? Batterilagret gärna kontrollera det nya batteriet vill att jag kommer in med den men först vill de att jag laddar batteriet helt. Nu med energikrisen och så....så tänker jag det kanske blir dyrt med elräkningen att ladda batteriet hemma? Någon som vet hur man räknar på det? smile

Lucif3r
15 mars · 1 868 Inlägg

Din laddning av mobilen drar mer ström... wink

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 mars · 13 663 Inlägg

CarNoob skrev:

Lucif3r skrev:

Mossan1 skrev:
Teoretiskt tömmer det ett (exempelvis) 50Ah batteri på ca 17 dagar, men startproblem uppstår långt långt innan.
(50Ah / 0.12A / 24h =17,36 dygn)
Gissar startproblem på dygn 10 ish.

Av egen erfarenhet kan jag säga att ett 65Ah, fulladdat, batteri är "tvärdött"(så tillvida att bilen inte ens försöker starta) efter 6-7 dagar med 150mA konstant förbrukning big_smile
Gjorde tankevurpan att gå just efter den teoretiska tömningen för batteriet när jag monterade min arduino i V70in, men tji fick jag när bilen var tvärdöd efter knappt en vecka tongue

Kan bara nämna att nu har bilen stått ett litet tag igen och det batteriet (det gamla som dog första gången) som sitter i nu har inte blivit dålig än.
Kanske var det ett tillfälligt fel ändå?
Jag har inte hunnit göra nya mätningar med multimetern än som andra i tråden tipsade om pga dåligt väder och extremt mycket snö. smile

Kanske var det något fel på det nya batteriet? Batterilagret gärna kontrollera det nya batteriet vill att jag kommer in med den men först vill de att jag laddar batteriet helt. Nu med energikrisen och så....så tänker jag det kanske blir dyrt med elräkningen att ladda batteriet hemma? Någon som vet hur man räknar på det? smile

Var ska du annars ladda batteriet? Så jävla dyr blir inte elräkningen av att ladda batteriet hemma. Jag har underhållsladdning på två bilar och dom har stått på i ett halvår.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Van G20 "CRUISAREN" (1988)
CarNoob
16 mars · 47 Inlägg

Lucif3r skrev:
Din laddning av mobilen drar mer ström... wink

Haha sant, så mycket som jag behöver ladda min mobil efter att scrolla på instagram och garaget.org... big_smile

Vettemannen skrev:

CarNoob skrev:

Lucif3r skrev:

Av egen erfarenhet kan jag säga att ett 65Ah, fulladdat, batteri är "tvärdött"(så tillvida att bilen inte ens försöker starta) efter 6-7 dagar med 150mA konstant förbrukning big_smile
Gjorde tankevurpan att gå just efter den teoretiska tömningen för batteriet när jag monterade min arduino i V70in, men tji fick jag när bilen var tvärdöd efter knappt en vecka tongue

Kan bara nämna att nu har bilen stått ett litet tag igen och det batteriet (det gamla som dog första gången) som sitter i nu har inte blivit dålig än.
Kanske var det ett tillfälligt fel ändå?
Jag har inte hunnit göra nya mätningar med multimetern än som andra i tråden tipsade om pga dåligt väder och extremt mycket snö. smile

Kanske var det något fel på det nya batteriet? Batterilagret gärna kontrollera det nya batteriet vill att jag kommer in med den men först vill de att jag laddar batteriet helt. Nu med energikrisen och så....så tänker jag det kanske blir dyrt med elräkningen att ladda batteriet hemma? Någon som vet hur man räknar på det? smile

Var ska du annars ladda batteriet? Så jävla dyr blir inte elräkningen av att ladda batteriet hemma. Jag har underhållsladdning på två bilar och dom har stått på i ett halvår.

/Benny

Tänkte smyga ner i tvättstugan i källaren och kanske hitta en kontakt där att plugga in batteriet, men det kanske irriterar vissa grannar...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang