Cabba 240!

Lindberg88
7 februari 2007 · 1 418 Inlägg

Tja!
Har en 240 som jag tänkte cabba i vår, har hört att man får köra 1 månad efter man har cabbat utan att behöva regbesikta, stämmer det?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Lindberg88
7 februari 2007 · 1 418 Inlägg

ingen som vet?

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
262turbo
7 februari 2007 · 1 004 Inlägg

får och får det blir väll en knippe tvåor och ombesiktning... så att man "får" vet jag inte om det är rätt ord... ska väll reggas direkt?

Senast redigerat av 262turbo (7 februari 2007)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Lindberg88
7 februari 2007 · 1 418 Inlägg

vad jag har hört är att man får köra 1 månad när man har gjort nått som kräver reg. besiktning

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
laynus
7 februari 2007 · 256 Inlägg

ja men att göra om en 240 till cab är inte "bara" du måste förstärka chassit och hela karossen pga att du förlorar en del styrka i bilen när du tar bort taket.. du kan låna en bok på biblioteket, där står det allt om det.. tror den heter "amatörbyggt fordon" eller liknande

Lindberg88
7 februari 2007 · 1 418 Inlägg

förstärka vet jag och har tänkt att göra, har dock inte orken eller pengar att regbesikta som cab

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Amazon_123GT Driifter;)
7 februari 2007 · 1 630 Inlägg

har hört att man får köra en måand för typ provkörning.. men om du bara ska cabba e ju de enklaste o svetsa igen dörrarna så blir den ju någorlunda stabil.. annar kärvs de nya förstärkningar i golv utmed hela golvet sen ett par tvärstag tror ja iaf ett på hatthyllan kan man väl säga.. har nämligen en kompis som har en 142 cab o de e ordentligt förstäkrt enligt alla regler o regad o klar

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)
niclas_swe bitter besserwisser
7 februari 2007 · 644 Inlägg

får får du ju inte men du har ju en månad på dig till bes. och detsamma gäller vid regbes. men du skall ju alltid regga den när du gjort någon omfattande ändring.
skiter du i det och drar någon historia för farbror blå och du blir stoppad igen så kan du sitta i skiten.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Lindberg88
7 februari 2007 · 1 418 Inlägg

vad tror ni det är för böter??

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
262turbo
7 februari 2007 · 1 004 Inlägg

kan ju säkert klippa kortet om det vill sig illa.... blir väll olovlig körning eller nåt..

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"
Lindberg88
7 februari 2007 · 1 418 Inlägg

ajdå då skiter jag nog i cabbningen å dödar bilen på nått annat trevligt sätt innan jag skrotar

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang