4356
Sök

Löst

2 Inlägg
25 april 2023
Trådstartare
Jag löser det. Jag köper tillbaka den
Senast redigerat av Gog3 (25 april 2023)

2 855 Inlägg
25 april 2023
Som jag ser det så är det ett dolt fel som du har mörkat.... Dvs vetat om men inte informerat om.  Dessutom har du ju sålt bilen för mycket mer. Ser det som du lurat nya köparen.

Visst, det är en gammal bil, vad handlar det om för bil? En årsmodell 2000 för 25.000 kr tycker jag låter lite i överkant.

Men hursomhelst så visste du om felet men sa inget. Vid en eventuell tvist tror jag du åker på det.
Senast redigerat av uhlin (25 april 2023)

* Voff voff *
11 082 Inlägg
25 april 2023
I det här fallet är det ju mer eller mindre solklart att du visste om ett fel som du valde att inte berätta om.

Sedan om det är samma fel eller att dom bara är relaterade är ju svårt att säga, men som ovanstående skriver är det nog stor risk att du på ett eller annat sätt får stå för reparationen/kompensera köparen.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 525 Inlägg
25 april 2023
Bilen hade ett fel, du hittade en potentiell orsak, åtgärdade denna och sen har den fungerat. Jag kan inte se att du skulle ha lurat någon. Och att du har höjt priset ser jag inte att det skulle vara ett problem,du får begära vad du vill och säljaren får bedöma om denne tycker det är rimligt.
Senast redigerat av trubbelturbo (25 april 2023)

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

* Voff voff *
11 082 Inlägg
25 april 2023
trubbelturbo skrev:
Bilen hade ett fel, du hittade en potentiell orsak, åtgärdade denna och sen har den fungerat. Jag kan inte se att du skulle ha lurat någon. Och att du har höjt priset ser jag inte att det skulle vara ett problem,du får begära vad du vill och säljaren får bedöma om denne tycker det är rimligt.

Det framgår inte av inlägget om det faktiskt blev åtgärdat eller bara konstaterat så vitt jag kan se.

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

1 525 Inlägg
25 april 2023
Brådhis skrev:
trubbelturbo skrev:

Det framgår inte av inlägget om det faktiskt blev åtgärdat eller bara konstaterat så vitt jag kan se.

Nej det har du rätt i, det tänkte jag inte på!

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

7 786 Inlägg
25 april 2023
Är du en MENA?
Verkar vara lite sådana fasoner.
Köpa en bil med känt fel och mörka det, och sedan sälja med god förtjänst.
Bilaffären ska självklart gå tillbaka - inte bara kompensera för reparationen.
Vem vet vilken följdskada motorn fått av att ha gått varm - som du ju VET att den gjort.
Topplockspackning? - i värsta fall topplock som slagit sig av överhettningen.
Skäms!

2 Inlägg
25 april 2023
Trådstartare
Jag löser det jag köper tillbaka den

Forummoderator
26 556 Inlägg
25 april 2023
Eftersom texten i originalinlägget blev ändrat så man inte fattar någonting av vad tråden
handlade om undrar jag om vi ska ta bort den helt och hållet?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Sök