Många kortkörningar? Hit hör även korta turer även om de är på landsväg.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Körde under en vinter en cheva s10, några år nyare än din men borde ändå vara jämförbar. Den drog nog runt 2-3L milen i snitt så det är inte någon bil man vill lägga många mil i. Det går nog att få din Ranger att dra mindre, men förvänta dig inga mirakel. 2l/mil vid småkörning känns rimligt men jag kan ha fel.
Många kortkörningar? Hit hör även korta turer även om de är på landsväg.
2.9 V6
Ja, ofta kortare än milen.
Mao kanske det är en helt förväntad förbrukning?
V6:or drar alltid mer än både 4:or och V8:or. Det är min bestämdaste uppfattning. En Volvo 760 med V6:a som jag hade för många år sedan gick inte att köra på mindre än 1,3 liter hur man än körde.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Stor bil med relativt stor motor, då blir Bränsleförbrukningen därefter. Dessutom amerikansk Kanske automatlåda och feta däck dessutom? Då låter 1,4 liter milen billigt!
Steff240 skrev: Stor bil med relativt stor motor, då blir Bränsleförbrukningen därefter. Dessutom amerikansk Kanske automatlåda och feta däck dessutom? Då låter 1,4 liter milen billigt!
Hehe japp automat och däcken är väl lite fetare än en vanligare bil men inget märkvärdigt.
Utöver tipsen med tänddelar så är det även klokt att byta luftfilter. Dessutom är det viktigt att motorn kan bli ordentligt varm, dvs att termostaten är ok.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.