Vettemannen
>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 juni
· 13 905 Inlägg
Kontorsfingrar skrev:
Hej!
Har en Camaro RS -76 där jag nu på besikningen fick en 2x då man inte kan hitta chassinummer på ramen. Numret finns på instrumentbrädan vid v. A-stolpe, samt ev. på en metallplatta under huven på torpedväggen. Vid en tidigare besiktning för 5-6 år sedan letade de länge på ramen innanför framhjulen men kunde inte hitta (dock ingen anm. då, eller på efterföljande bes. så jag har ju trott att det var OK).
Är det någon som vet om det finns en bestämd plats där numret ska finnas på ramen på Camaro -76 så jag kan leta noggrannare? Finns en del rostskydd, färg och diverse okänd materia som kan dölja det..
Mvh,
Martin
Du har ingen riktig ram på din Camaro utan det sitter bara en så kallad "Subframe" längst fram. Ta och slipa försiktigt på ena rambenet tills det blir metallrent och stansa in ett eget ramnummer med stansar som att finns att köpa på Jula Eller Clas Olsson eller liknande. Jag har det på mina bilar och det har funkat i alla år. På Corvetten så är det instansat med 8 mm stansat och på Trans Amen så är det instansat med 7mm stansar tror jag att det är.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!