4233
Sök

Honda mekaniker i Göteborg efterlyses!

4 Inlägg
25 juni 2023
Trådstartare
Hej!

Som rubriken lyder söker jag efter en mekaniker/verkstad som är duktig på honda. Äger en Crv 05 som jag vill ha hjälp med. Lyckas inte googla fram något vettigt faktiskt. Behöver inte vara auktoriserad.

Någon som vet något?

Tack för hjälp!

Forummoderator
18 356 Inlägg
25 juni 2023
jenli88 skrev:
Hej!

Som rubriken lyder söker jag efter en mekaniker/verkstad som är duktig på honda. Äger en Crv 05 som jag vill ha hjälp med. Lyckas inte googla fram något vettigt faktiskt. Behöver inte vara auktoriserad.

Någon som vet något?

Tack för hjälp!

Vad är problemet då?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
25 juni 2023
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
jenli88 skrev:
Hej!

Någon som vet något?

Tack för hjälp!

Vad är problemet då?

Den drar åt höger trots 2 st hjulinställningar. Känner en del vibrationer i ratt vid högre hastigheter. Nya däck med samma tryck bilen runt. Har inget garage så har inte möjlighet att börja felsöka själv. Tycker mig höra klonkljud vid små störningar i vägen, i framvagnen, främst åt höger, men inte helt säkert varifrån ljudet kommer ifrån. Vill reda ut vart problemet eller problemen sitter, därför enklast att någon som är van att skruva honda tar en titt på den tänker ja.

Forummoderator
18 356 Inlägg
25 juni 2023
Nya bromsar och skivor fram låter det som. Fixar många verkstäder.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

4 Inlägg
25 juni 2023
Trådstartare
Hmm. Har inte tillgång till mina papper, men vill minnas att just bromsar är bytt runtom. Men i vilken omfattning vet jag inte, klossar eller och skivor. Köpte bilen med vetskap om att den gick åt höger och trodde naivt att en hjulinställning skulle fixa det. Kan nog bero på olika saker har jag förstått. Därav vill jag leta rätt på en van Hondaskruvare. Bör ju nämnas att där sitter höjningskit runtom samt spacers. Jag får en känsla av att dämparna fram, främst höger är lite klara, men det förklarar nog inte vibrationerna i ratten. Kan ha ratten rakt vid stillastående, vid gas vrider sig ratten litet åt höger direkt.

4 578 Inlägg
25 juni 2023
Höjningen och spacers,och en dålig stötdämpare är ingen bra combo!

7 786 Inlägg
26 juni 2023
jenli88 skrev:
Bör ju nämnas att där sitter höjningskit runtom samt spacers. .

Höjningskit och wheelspacers eller kardanspacers
Nu blir jag nyfiken på vad det är för Hondamodell och vad du använder den till?
Hur mycket höjd och, om det är wheelspacers, vilken typ av dessa - med eller utan styrkant och hur tjocka.
Höjningskit i form av andra fjädrar eller "puckar"?

4 Inlägg
26 juni 2023
Trådstartare
Återkommer med svar och info! Mitt i en flytt!

Ubåtsingenjör
7 382 Inlägg
26 juni 2023
jenli88 skrev:
Hmm. Har inte tillgång till mina papper, men vill minnas att just bromsar är bytt runtom. Men i vilken omfattning vet jag inte, klossar eller och skivor. Köpte bilen med vetskap om att den gick åt höger och trodde naivt att en hjulinställning skulle fixa det. Kan nog bero på olika saker har jag förstått. Därav vill jag leta rätt på en van Hondaskruvare. Bör ju nämnas att där sitter höjningskit runtom samt spacers. Jag får en känsla av att dämparna fram, främst höger är lite klara, men det förklarar nog inte vibrationerna i ratten. Kan ha ratten rakt vid stillastående, vid gas vrider sig ratten litet åt höger direkt.

Det där kan vilken bilmeck som helst hjälpa dig med

Fri fart för ett fritt folk!
14 910 Inlägg
26 juni 2023
slita länkarmsbussningar kan ge dessa symtomer..   när vinklar blir allt annat än orginal kan det slita hårt på bussningarna   samtidigt så är det ju något en som jobbar med framvagninställingar märker direkt..  men det är väll som vanligt idag att dom inte orkar bry sig.   utan grejerna ska bara in och ut ur maskinen och kunskap från personal är lika med noll

hittade ett klipp vad iallfall jag skulle kolla..
detta skulle göra att bilen dels drar under inbromsning och axning och dessutom helt klart kunna skapa vibrationer
https://www.youtube.com/watch?v=6y51i-8 … roductions

Kör fort så hinner inget hända...

Sök