Just nu håller jag på och tillverkar en ny vakuumkanister. Verkar som all den där sprejen jag felsökte vakumläckage med tog livet av lite känsligt gummi på backventilen på vakuumkanistern, luften gick åt båda hållen och gummit hade blivit ”skrovligt”. Jag försökte reparera kanistern men på så gammal plast var det svårt. Jag tänker prova tillverka en ny kanister i metall eller från ett PVC rör, annars funkar bilen och jag kör med den, nypt av vakuumlinjen till den söndriga bypass ventilen bara.
Senast, i bärskogen med saaben

Söker en kassettspelare till saaben också, Clarion för saab vore trevligt men jag tror istället jag kommer söka en Alpine av passande årsmodell, typ såhär, passar in med resten av bilen ganska bra:

Jag tycker också instrumentbelysningen är i svagaste laget. Man ser den inte alls före det blir mörkt och den är maxxad jo, jag har inte bara glömt att skruva upp det. Funderar på att göra en LED konvertering så jag kan se belysningen lite starkare. Nån annans resultat som jag tyckte såg bra ut, denna har bytt varenda lampa förutom batterilampan, den kan man visst inte byta mot led av nån orsak:

P.S. Och visst är det finare ratt utan airbags? Glad jag slapp det på min.
Senast redigerat av DennisCA (31 juli )